Italia

Nu sticker jag till Italien, i 3 veckor! Ha det så bra hemma i Svealand! Jag kommer såklart fota allt jag ser och komma ihåg varenda stund. Sedan blir det Jossans land!!!

Hejdå!

Bye Kali

Hej

Just nu funkar det inte att lägga upp bilder här på bloggen, så utöbilderna får komma om några veckor sisådär. Jag har iaf avslutat seglarskolan idag och jag har lärt mig så mycket!

Igår sa vi hejdå till Kali som ska tillbaka till USA när vi är i Italien. Vi åt middag på Koh Phangan (å vad gott) och strosade runt på Söder i solnedgången. Det har varit så kul att ha haft Kali hemma i ett halvår men nu måste hon tillbaka till sitt förra liv. Mamma och jag har tummat på att vi ska hälsa på henne nästa sommar!!!

Det var väl det för stunden. Vi får se om jag kommer hinna skriva något mer innan jag åker till Italien.

Tja!

Drömskon

Storlek 6, möjligtvis 6½. Lycka till Sara.

Capsize

Hej!

Jag har fullt upp med att segla! Och katamaraner är det vi kör, inga futtiga optimistjollar här inte. Jag har, förutom att lära mig en massa, kapsejsat två gånger! Det är alltså att båten får så mycket vind i seglen att den tippar över och faller ner i vattnet. Då får man hänga i en lina och dra upp den, vilket inte är det enklaste! Idag när vi kapsejsade var skroven fulla med vatten så vi fick inte upp den på en helvtimme eller så, inte det roligatse.

Dessa båtar är det vi seglar. Inte så stora men i alla fall. =)

Och här är några mitt i en kapsejsning. Sådär lagom läskigt.

Och det värsta är att hamna såhär, vilket vi gjorde...

Jaa, så det är vad jag har för den här veckan. Sen blir det midsommarfirande hos mojmoj och mojfaj. Och på söndag flyger vi till Verona!!!!!!!!

Glad tjej

Hej!

Idag åkte Ella och jag hem från hennes land på Utö. På vägen hem på båten, bussen, pendeltåget och tunnelbanan, var vi jättetrötta. Men kul har vi haft, lite bilder kommer ni att få se snart.

Imorgon hörni, hör och häpna, ska jag åka på seglarläger! Och inte vilket seglarläger som helst, katamaran! Herrejesus, hur ska detta gå...

Nu är det verkligen sommarlov, på riktigt. Och jag är så glad.

Hejdå!

Titta vad jag har köpt!

En blommig byxdress från Bik Bok! Jag tyckte den var så söt så jag kunde liksom inte låta bli!

Närmare och närmare...

Utö med Ella!

Imorgon ska Ella och jag åka, ensamma, till Utö och bo på hennes landställe! Tänk vad mysigt! Vi var och handlade idag och herregyd, det blev två hela kassar! Åh så ska vi bada och spela kort och fotografera och åka flakmoppe och mysa i stugan...

All vår mat för 2 dar, heheheheeeee.......

Palampore Blue

Denna regniga dag gick mamma och jag in i en tapetaffär på mitt kära gamla Kungsholmen. Vi skulle nämligen köpa en tapet till mitt nya rum, som en fin fondvägg. Det var kärlek vid första ögonkastet men den var både för dyr och för lång väntetid. Mamma försökte få mig att gilla någon annan tapet men mitt hjärta var kvar hos min favorit. Tillslut bestämde vi oss för den, det var ju ändå bara två rullar vi behövde. Ååååh! Här får ni se ett smakprov.

Jordgubbar i mjölk och socker

På vägen hem från Ellen köpte jag en låda jordgubbar. När jag kom hem hoppade tjejorna upp ur den uppblåsta poolen med barbiedockor flytandes omkring och ville också ha.

Jag mosade deras jordgubbar så att mjölken blev alldeles rosa och sen hällde de mjölken i muggar och drack upp den.

Tänk vad somrigt det kan bli.

Färga ögonfransarna

Det gjorde jag hos Ellen igår. Åt pasta och vattenmelon gjorde vi också. Och medans lyssnade vi på min grymma reklammusik på Spotify. Ellens bilder:

Sommargrillning

Yes, på kvällen träffades vi ett gäng vid vattnet runt elden och badade, spelade gitarr och grillade bananer med choklad i. Det mysigaste jag har gjort på länge.

Tina och Jossan

Hedvig, Erika, Jessica, Cornelis, jag.

Julia och Sara

Rickard, Julia och ätande jag.

Grillerigrill

Alltid var det någon som plinkade på gitarrerna och ibland blev det allsång.

Erika och Tina

Vid sisådär klockan 12 cyklade jag hem till Ella och vi såg Inception tills det började ljusna ute. Jag är så glad att jag har dig som vän.

Skolavslutningen

Nu är vi ungefär som arbetslösa hörni. Slutat skolan som vi aldrig någonsin ska tillbaka till och vet inte alls hur framtiden ser ut. Är jättenervösa fram till 1 juli då vi vet var vi kommer tillbringa 3 år till av nya vänner och nya skolböcker. Men det bästa av allt är att vi har 10 veckor sommarlov framför oss. Jag kommer sakna många fina vänner i skolan (förutom Ella, fattar inte varför hon var tvungen att söka samma skola som jag...) men, som Sara fint uttryckte det, de man vill fortsätta se, de kommer man göra allt för för att träffa.

Efter lite körsång och premier i aulan (jag fick en musikpremie) var det tårta och trängsel på skolgården. Jag var drapperad i en vacker långklänning som jag köpte i Paris, fjäderörhängen också från Paris och hjävulska ballerinaskor som långsamt tog död på mina fötter.

Pappa gav mig en bukett gula rosor, fina han.

Tänk Astrid, vi har gått 10 år tillsammans i skolan och har varit bästa bästa kompisar hela vägen hit och kommer vara det för alltid också. Att gå i olika skolor kommer inte betyda någonting. Limmet från din limpistol mellan oss är starkare än så.

Å vad fina vi är.

Mamma och Pappa var där med mig. Mamma sprang till min skola för att hinna och pappa sa att han grät när han gick därifrån för att han var så rörd.

Lärarna höll tal och vi fick gå fram och få våra betyg.

Hejdå kära Bänkt! Våra andar kommer fortfarande sväva runt dig. Astrid Å, du sitter också bredvid oss såklart.

Sedan flydde jag, Ellen och Jossan från gråtkalaset, sa: so long suckers, åkte in till stan, köpte pasta och satt oss i Humlegården i några timmar.

Låg lite casual sådär i gräset.

Jag kände mig faktiskt himla snygg, fin långklänning som fladdrar i vinden, som också örhängena gjorde tillsammans med håret. Och så log jag mest hela tiden.

Igår grät jag inte en enda skvätt, men när jag sitter här får jag en liten klump i halsen. Fast jag vet inte om det är sorg eller glädje.

Sen på kvällen stack vi och grillade men de bilderna får komma imorgon. Så att ni har något att sukta efter. =)

Betygen har rullat in som dom ska, det går bra nu.

Solnedgång och bäver

Våra hojs

Det är svårt att erkänna att Astrid är så mycket coolare än mig.

Kjol och hemmastickat

Paddla kajak!

Det gjorde vi igår. Oj vad roligt det var, det måste jag göra igen! Här kommer en drös med bilder som Jossan tog, vi andra vågade inte riskera våra kamerors liv.

Här är en gäng, hälften av tjejerna på ett ungefär. Jag och Astrid J hoppade i en gul banankajak och var ett himla grymt team.

Vi stannade till vid några klippor och åt vår matsäck. Jag hade knåpat ihop en gudimligt god macka och drack massa smoothie.

Sen badade vi!

Kajakerna var väldigt stora och fruktansvärt tunga att bära. Att paddla var också jobbigt, men bra träning för armarna.

Efter ett tag stannade vi till vid en sandstrand och vi solade tills det var dags att paddla hemåt.

Let's play with chalks in the front yard!

...Kali said today. Alright then, I said.

Kali drew a dinasaur, he's called Wallace. I thought he looked too kind so I gave him claws.

And his friend the unicorn Jeffrey. Don't worry, Kali's just seventeen years old. This is totally natural.

We're BFFs.

I drew some heart dude/balloon.

And a Hoppa Hage! Guess who won?

In action...

Jump jump! Nice catch there Kali.

Now I'm going to Astrid with all the other girls and eat. Yeah, cause that's what we usually do. Bye!

Pick-nick på sjukhusängen

Åååh igår satte jag, Astrid och Shannon oss på ängen nedanför sjukhuset. Vi brädde ut filtar och åt pannkakor med hallonsylt och spraygrädde. Vi hade det så mysigt som helst. Sedan stack vi och shoppade men det är en annan historia.

Ni är så fina ni två.

Moorotskakaa

Igår åkte Ellen, Jossan och jag hem till Sara för att baka MOROTSKAKA! Ojojoj vad god den var. Tog två stora bitar och spelade tecknet på Saras altan.

Jag höll på att bli galen. Fotona är Jossans.

Just det! Jag och Ella var också på antagningsprov på Odenplan. Det gick superbra för båda oss två. Det ser ljust ut!!!! Och i tisdags var jag på Jarlaplan och sjöng, men det var ju bara som ett rep liksom. Och ju det, konsert var det också. Herre.

Post från Adlibris

Hämtade ett paket på kiosken. Cyklade hem med det på pakethållaren och var alldeles jätteglad. Slet upp det och luktade på alla 6 nya böcker jag hade köpt. Ååå sommarläsning, sträckläsa i flera timmar är något av det bästa jag vet.

Grattis Kali!

Happy birthday Kali! Seventeen years! Jag ska ge dig två presenter när du har vaknat. En muminkopp och en fotbollströja! :D

Here we are standing in the kitchen, the place on earth. I'm so glad that you're here.

Damm, röklukt och skränig radio.

God morgon

Det var ju ett tag sedan jag hörde av mig. Men sånt händer ju. Det är bara så att tusen saker händer samtidigt här inuti och omkring mig så man hinner liksom inte med. Men sånt händer ju.

För dom som inte träffar mig varje dag kan jag berätta att vi renovererar hemma hos mamma. Det kom som en chock för mig i fredags då jag gick upp på övervåningen och mitt rums väggar hade blåst bort och fyra polacker stod och bankade på en ny vägg.
Sen dess har det gått turbofort. Klockan sju är dom här och bankar och klockan sju går dom hem igen. Lite kul var det att vakna av att upptäcka att en byggubbe står i mitt rum samtidigt som han upptäcker att jag ligger där i sängen. Haha.

Hörrni, det börjar likna hemmet hos pappa för några år sedan. Jag orkar inte gå igenom det kaoset igen.

Men lite bilder kan ni väl få se. Ni som har sett övervåningen, se och jämför.

Här är mammas gamla rum och mitt nya. I väggen kommer det bli en inbyggd bokhylla.