Skolavslutningen

Nu är vi ungefär som arbetslösa hörni. Slutat skolan som vi aldrig någonsin ska tillbaka till och vet inte alls hur framtiden ser ut. Är jättenervösa fram till 1 juli då vi vet var vi kommer tillbringa 3 år till av nya vänner och nya skolböcker. Men det bästa av allt är att vi har 10 veckor sommarlov framför oss. Jag kommer sakna många fina vänner i skolan (förutom Ella, fattar inte varför hon var tvungen att söka samma skola som jag...) men, som Sara fint uttryckte det, de man vill fortsätta se, de kommer man göra allt för för att träffa.

 
Efter lite körsång och premier i aulan (jag fick en musikpremie) var det tårta och trängsel på skolgården. Jag var drapperad i en vacker långklänning som jag köpte i Paris, fjäderörhängen också från Paris och hjävulska ballerinaskor som långsamt tog död på mina fötter.


Pappa gav mig en bukett gula rosor, fina han.


Tänk Astrid, vi har gått 10 år tillsammans i skolan och har varit bästa bästa kompisar hela vägen hit och kommer vara det för alltid också. Att gå i olika skolor kommer inte betyda någonting. Limmet från din limpistol mellan oss är starkare än så.


Å vad fina vi är.


Mamma och Pappa var där med mig. Mamma sprang till min skola för att hinna och pappa sa att han grät när han gick därifrån för att han var så rörd.


Lärarna höll tal och vi fick gå fram och få våra betyg.


Hejdå kära Bänkt! Våra andar kommer fortfarande sväva runt dig. Astrid Å, du sitter också bredvid oss såklart.


Sedan flydde jag, Ellen och Jossan från gråtkalaset, sa: so long suckers, åkte in till stan, köpte pasta och satt oss i Humlegården i några timmar.




Låg lite casual sådär i gräset.






Jag kände mig faktiskt himla snygg, fin långklänning som fladdrar i vinden, som också örhängena gjorde tillsammans med håret. Och så log jag mest hela tiden.

Igår grät jag inte en enda skvätt, men när jag sitter här får jag en liten klump i halsen. Fast jag vet inte om det är sorg eller glädje.

Sen på kvällen stack vi och grillade men de bilderna får komma imorgon. Så att ni har något att sukta efter. =)


Kommentarer
Postat av: Astrid

På bilden där vi sitter på bänken ser jag ut som en apelsin jämfört med er! Typsikt att man har gul hud...

Men du, jag håller med! Limmet från min limpistol sitter rejält hårt! :D

2011-06-12 @ 00:41:13
Postat av: Jossan

Åhhhh vad fiina bilder och du var så fin i din långklänning Tove!!!

2011-06-12 @ 13:58:27
Postat av: Ellen

Aaah, fina bilder!!! Och jag måste också kommentera bänk-bilden: Mina ögon är lite öppna trots blixten! :D

2011-06-12 @ 18:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0