Start varv 3

Hej! Nu kommer en presentation av mitt liv från skolstart till nu. Asså det här är ju pinsamt. 
 
När Sundin och jag satt och kom på idéer till gymnasiearbetet. Jag skriver om Ebola och det är så intressant!!! Tack gode gud för att jag valt ett ämne som jag vill sitta 100 timmar med.
 
Astrid och jag var på Popaganda! Min första festival någonsin vilket var spännande. 
 
Alltså magin när London Grammar spelade. 
 
Hipsterspaning i toalettkön. Tror de stod för halva underhållningen.
 
Peppen innan Veronica Maggio!!!
 
Annars käkar jag konstigt mycket frukt, dels av upptäckten att jag faktiskt inte är allergisk mot allt och så mamma Juanitas stenhårda pli som sitter i fortfarande. 
 
Vi gick på bio mycket tidigt en dag och såg The fault in our stars utan att gråta i en praktiskt taget tom sal.
 
Gick med mamma och hennes kompisar och såg Bo Kasters Orkester på Grönan och sjöng med i låtarna från min barndom.
 
Sedan bar det av till YFU-helg! Supermysigt med Sveriges alla dialekter och internhäng med sydamerikanerna.
 
Alltså orkar inte med min syrras coolhet när hon tatuerar sitt ben med Hedda äger, yolo, swag och heart.
 
Och den andra som gnäller till när man råkar störa henne i sin läxläsning.
 
Min stora FÖRSKRÄCKELSE när det såldes syamerikanska alpacatröjor på Hötorget. Nej, bara nej.
 
Nu forskar mamma på för fullt i panik för att hinna slutföra sitt projekt. Som en följd av detta söker hon sig till vad som helst som inte är forskning. Därför har vår trädgård aldrig sett mer välansad ut och vi livnär oss på egenodlade tomat, paprika, potatis, örter, bär och äpplen. 
 
Jag som för vidare chilensk tradition med taxfree-piscon mamma och jag köpte för 60 kr flaskan. Blev jättegott!
 
Tilda introduserade mig till barlivet på Söder och visade upp sitt stamställe.
 
Och så kom valdagen! Jag utförde demokratins plikt på min gamla skola med lillasyster i hand.
 
Mikroskoptittande på biologin, alltså jag älskar att titta i mikroskop?! Rena konsten.
 
Den gamla fotoväggen från anno 2010 ersätts nu av nyare foton.
 
Kubbturnering! Vårt lagnamn var Make tea not war så under två matcher spelade och vi drack te samtidigt tills att taktiken pajade och vi åkte ut.
 
Jag och en till kille höll i en YFU-intervju och förberedde oss med den här utsikten.
 
Ett gäng klasskompisar gjorde fondu x 2 hemma hos Ella och jag bidrog med piscosour. Sedan gick vi ut!
 
Gissa hur wild and crazy jag kände mig när jag köpte en SNÖGLOB med mig själv i från skolfotot. Årets, kankse livets bästa köp!
 
Dags för insparksfest! Tema: något som slutar med IST, här med 3 årtal.
 
Torsdagen efter såg ut såhär.
 
För det mesta kan ni hitta mig här, i Stadsbiblan som är mitt andra hem.
 
Helt okej ställe ändå.
 
Vi levererade bra utklädnader till första Halv-åtta-hos-mig-middagen tycker jag!
 
Ellen och jag på väg in till dans. Min selfiekamera har någon "Beauty Face"-funktion så vi är egentligen fulare.
 
Just det, jag har uppträtt på Circus!!! VRG hade jubileumskonsert och vi i kören medverkade på 2 låtar => gratis föreställningstittade. Superbt.
 
Ändå hyggligt liv tycker jag! Sedan reste jag till Norge en helg men det kommer sen. Nu är pluggpaniken tillbaka som den ska och humöret skiftar i takt med trädens löv och hormonförändringarna. Överåut!

Kommentarer
Postat av: Astrid

Mina tankar under detta inlägg:

Vid första bilden: "SHIT DET ÄR JAG I NIAN!!!!" alltså seriöst hjärtattack för att jag trodde att det var jag!

"You're not a true alpaca sweater wearer unless you bought your alpaca sweater close to a real alpaca"

"Koarin <3 trädgården"

"Undrar om min mössa ligger hos Tove....."

"Tove borde bli biolog eftersom hon älskar mikroskop så mycket!" (men seriöst, har du tänkt den tanken? Bli något med växter och mikroskop?)

Sen dog jag av skratt vid "vi är egentligen fulare"!!

2014-10-13 @ 14:28:53
Postat av: Astrid

MEN GUUUD!! VARJE GÅNG JAG GÅR IN FÖR ATT KOLLA OM DU UPPDATERAT SÅ TROR JAG ATT DET ÄR JAG PÅ FÖRSTA BILDEN!!!! OBEHAAAAAAAGLIGT!!

2014-10-17 @ 17:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0