Menos que dos meses más

Nu verkar min blogg återigen vara en egotrippad resetiding, inte bra. Vi tar oss ner på jorden igen. Med mobilbilder från senaste tiden!
 
Här är mitt rum till exempel! Stökigt och mysigt. Dock bäddas min säng varje dag av Pati. Lite beskrivning? I sängen poserar Lin, i bokhyllan finns julbelysningen jag har satt upp, galaklackar, presenter, parfym, jonglerarbollar, sjalar, anslagstavla, prylar och på golvet värmaren (mycket användbar nu när kylan har kommit, var snöstorm för några dagar sedan). 
 
I andra hörnet hittar vi mina två flaggor; Chile och Magallanes (förlåt Sverigeflaggan), massa priser som Vesna vunnit, Sverigepaket med alla sparade brev, en keyboard, resväska och skolkläder.
 
Min vackra garderob. Har nog samlat på mig en hel del ändå. Vilken tur att mamma kommer med tomma resväskor. Har jag nämnt här att hon kommer på besök? Kankse inte. Men det gör hon i alla fall! Ögonblicket jag ser henne och får presentera henne för alla chilenare = höjden av lycka.
 
Påskharen hade varit förbi och givit mig chokladägg! Det var väl fint att den kunde stava mitt namn rätt.
 
Mina klasskompisar känner att de har mycket att göra i skolan, vissa mer än andra (YUYÚ). Här med sin papperspärm.
 
Cristóbal satte dit ett mynt för att visa extra tydligt hur stressad hon var.
 
En dag kom jag på att jag inte varit nere vi havet på ett tag så jag tog en liten promenad och hann med att få se en vacker himmel. Nu blir det mörkt vid 5-6.
 
En kväll lagade vi misslyckade hemmagjorda pizzor hos Vicky och tittade på film. 
 
Och en annan åt vi denna gourmet,
 
Och spelade fifa innan vi stack och dansade med resten av klassen i en svettig gympasal.
 
Men titta här! Köttbullelagning nummer två!
 
Det började med ett gott humör men efter 3 timmar av stekande hade det sjunkigt ganska så rejält.
 
Med lite färsk timjan ("det här växer i vår trädgård hemma!") blev det ändå helt ok.
 
Klotter under tråkig lektion.
 
Ett tjockt brev kom en dag från mamma vilket jag läste med en kopp te och en alfajor. Oj så mycket information och känslor på en gång.
 
I fredags åt vi italienskt på lunchen. Här sitter de och jämför resultaten från senaste PSU-provet. Jag tycker det är skitkul att göra dem och se hur många poäng jag lyckas få ihop, plus att det är grym träning inför svenska högskoleprovet.
 
!!!!! Bästa dagen EVÖR då pappas bokpaket äntligen kom fram! Vilken lycka. Litteratur. Choklad. Just nu läser jag nobelpristagarens noveller högt på svenska <3 för chilenarna på lektionerna tills de också vill läsa vilket är ren underhållning i sig.
 
Och Siri har suttit och knåpat ihop världens finaste pärlplattor och lagt i paketet som skeppats över Atlanten till mig.
 
Så var det partaj igen. Med Vicky och Joshua, mina fina kompisar.
 
Å, här är min anslagstavla i close up. När Tamy flyttade hemifrån satte hon upp foton på oss. Fina henne.
 
För att samla ihop pengar till vår klassresa fixades en fotbollsturnering. Här spelar de stora mot de små. Jag åt korv och stod och tittade på tills det blev mörkt.
 
Idag fick man videon av musikalen och skolans year book!
 
Men titta vem som finns där! Skrev ihop en liten text om mitt utbyte. Här har den dock mycket bättre grammatik än när jag skrev den, jaja. 
 
Annars har halva klassen IB examen varje dag i tre veckor vilket resulterar i att resten av oss inte gör ett skit under lektionerna. Min motivation att gå till skolan är därför nästan obefintlig. Vi sitter mest och flamsar och fördriver tiden. Idag till exempel skippade jag eftermiddagen. Ville hellre skypa med Emelie som i mars flyttade hem till Sverige efter sin tid i Santiago.
 
Adios!

Kommentarer
Postat av: Jossan

EEEEY TAMY HAR BLOCKAT OSS PÅ ANSLAGSTAVLAN!!!

2014-05-08 @ 14:09:30
Postat av: Anonym

Jaaa Jossan, jag såg det också. Bara era ben syns. Fräckt!!! Helt klart Tove att din klädorganisation är oförändrad - känns rätt skönt faktiskt - att du inte är totalt förändrad - inget vikt eller staplat i färgkoder - inte ens i kategorier.... Som vanligt inknölat - det som inte praktiskt nog ligger på golvet. Å Liiiiin! Gulligaste! Kul med vardagsbilder! Din egen mor

2014-05-08 @ 16:23:23
Postat av: Astrid

Du borde städa ditt rum.

2014-05-11 @ 12:23:02
Postat av: Anders

Vem steker köttbullar i tre timmar?

2014-05-15 @ 22:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0