Maitencillo 2

Jag fortsätter längta mig tillbaka.
 
Mer strandhäng, nu i opropotionella hippieglajjor. En mamma sittandes i sin bil hallåade mig och frågade viskande var jag köpt dem.
 
Rafa med sitt barn som i en kokong, flygandes i sin pappas armar.
 
En lunch på altanen. För det mesta åt vi sallad med massa goda tillbehör. Och massa frukt!
 
En till strand.
 
Poppis med tält, camping eller vad är grejen?
 
Vi åt glass på ett fik som deras kompis hade. Han var i sin ungdom i Norge på utbyte, bara en sån sak, och sa glatt: jag snakker norsk!
 
En eftermiddag, efter många övertalningar och tummanden, stack vi ut och sprang på stranden. Jag, Nico och Mauricio. Så härligt att springa barfota vid vattenbrynet. Vi gick upp till Maus lägenhet och han tog en bild med hans gamla analoga kamera.
 
Sista stranddagen. Magaly och jag simmade ut till en sten en bit ut i vattnet och klättrade upp på den, precis så som vi gjorde hemma hos mormor och morfar.
 
Sista kvällen. Efter sista myshänget på vår balkong blev det partaj på en strandbar med månen som speglade sig i vattnet. Vi var nog en 20 pers till slut.
Vi åt hejdålunch och sa gud så sorgligt att det är slut.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga tider! Och OK Tove, jag ger mej vad gäller hippieglajjerna. Coolfaktorn slår nog ändå den tveksamma UVB skyddsfaktorn.....
Din mor.

2014-03-09 @ 13:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0