En Santiago de nuevo

Åter i Santiago. 
Jag satte mig själv på ett café och skrev ikapp allt som hänt i min tankebok. Messade Moñi och vid klockan 3 hämtade hon och hennes kompis José upp mig och vi åkte till Pablo Nerudas hus.
 
Men det var stängt! Fast vi promenerade runt i Bellavista och hade det mysigt. Sedan köpte vi sushi och åt det hemma hos oss. (Åh vad jag gillar Moñi och åh vad jag sörjer att vi inte bor i samma stad.)
 
När vi ätit upp åkte vi till resten av gänget som hängde i ett hus med pool.
 
Vi doppade fötterna i vattnet och pratade om massa intressanta saker. 22 åriga killar > 17 åriga tjejer.
 
Nästa morgon rullade Magaly och jag över min väska till min värdfamiljs lägenhet (de bor väldigt nära varandra, vad är oddsen?) och Maga och Juani fick träffa varandra vilket var så härligt att se. Vi återvände för att äta en snabb sista lunch och tog ett sorgligt farväl tills nästa gång vi ses. Här går jag nostalgiskt förbi deraas fruktstånd.
 
Och stället vi åt Dynámicas med resten av Santiagoborna klockan 9 en kväll. Jag skyndade vidare till tunnelbanan...
 
För att träffa IDA! Norskan som jag bäst kom överrens med på YFU-lägret för en evighet sedan. På spanska (såklart) berättade vi allt om våra liv i Chile och det var så skönt att ventilera och lyssna. Hon bor i Coyhaique och förstår min lätta småstadsfrustration. 
 
Hon var med sina chilenska kusiner och vi åkte skridskor på en inomhusrink med diskomusik!
 
Jag var förberedd med shorts, tur att jag inte ramlade. Sedan gjorde vi något av det mest ironiska jag gjort.
 
Vi såg Frozen! Jag som svensk, med en norska, i Chile. Vi skrattade åt alla nordiska namn, hon kände igen hus från sin hemstad Bergen och vi ropade till samtidigt när vi såg något skandinaviskt. Dock var den såklart dubbad på spanska.
 
Vi gick in på Forever21, jag köpte en handväska (!!!) och så sa vi hejdå.
 
Las Condes imponerade kontorskomplex. När jag kom gåendes mot lägenheten såg jag mina föräldrar sitta på den kinesiska restaurangen utanför och så åt vi mysig middag.
 
Det är inte många gånger i mitt liv jag köpt något så feminimt. Men den rymmer precis lagom och jag tycker om den jättemycket. Jag lade mig i en park med skulpturer och lyssnade på svenska radioprogram i några timmar. 
 
Jag och mis viejos besökte en snygg bokhandel. På kvällen kom äntligen Branko och Tamara från Puq (Punta Arenas). De var lite sorgliga för nu kommer det inte se sin hemstad på mycket länge. 
 
Vi åt middag på ett skitmysigt hamburgehak på en innergård.
 
Jag har missat grejen med riktiga hamburgare, så gott. 
 
Rodri och sina gurls.
 
Sedan bar det av på familjesemester!

Kommentarer
Postat av: Anders

Schysst handväska, typiskt du; rosa och lite bling bling

2014-03-03 @ 22:46:49
Postat av: Jossan

"Jag lade mig i en park med skulpturer och lyssnade på svenska radioprogram i några timmar. "

ASSÅ TOVE VARFÖR ÄR DU SÅ UNDERBART FILOSOFISK?!?!? Tänk om man själv skulle få för sig att åka in till humlegården och lägga sig och lyssna på sommarpratarna typ. I och för sig har vi egna trädgårdar osv men åh va mysigt <3

2014-03-04 @ 09:24:21
Postat av: Astrid

Sista bilden är himla trevlig!

2014-03-04 @ 10:11:52
Postat av: E

Du är så duktig på att fota allt!

2014-03-05 @ 10:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0