Feliz Año! Que te vaya bien!

GOTT NYTT ÅR! FELIZ AÑO NUEVO!
2014, året jag kommer spendera 6 månader till i Chile, återförenas med alla mina Sverigemänniskor, börja trean och fylla 19. Känner att jag har livet framför mig och att det ser ljust ut. Är så lycklig och stolt.
 
Mitt nyår spenderades först med familjen på middag hos några familjevänner med god mat och dans i vardagsrummet. Chilenare har en hel drös nyårstraditioner och skrock så att det nya året blir lyckat; springa ett varv runt huset med en resväska, äta tolv vindruvor, en för varje månad, äta en sked linser, ha på sig gula trosor och att den första personen man kramar ska vara en man. 
 
Här äts det. 
 
Vi såg lite fyrverkerier från bakgården men det är förbjudet att privat köpa och skjuta upp pga många olyckor.
 
Rodri sprutade konfetti och det dracks champagne. Alla kramade varandra och sa feliz año och jag njöt av alla kramar under den kvällen för här kramas man annars aldrig.
 
Juani och Ridro lånade varandras jackor till alla andras förtjusning.
 
Mysfamiljen. Stackars Tamara har varit sjuk i en månad nu och inte kunnat göra annat än att ligga i sängen och kunde inte ens gå ut på nyårsafton.
 
Vid 1 hämtades jag upp av Iván och så åkte vi till previa hos Javier och det var fullt med folk!
 
Bland andra Gabi! Jag kan lugnt säga att jag var glad att jag valde mina converse.
 
Vid 3 stack vi vidare till den stora nyårsfesten där hela Punta Arenas var och dansade. Mötte så många jag kände och tappade samtidigt bort alla men hade superkul! Vid 5 var det ljust som mitt på dagen och jag åkte hem. 
 
Idag vaknade jag vid 12 med sminket på och tänkte inte göra ett skit idag, precis som alla andra dagar.

Kommentarer
Postat av: Astrid

GOTT NYTT ÅR TOVE! :) Tamara kanske blev sjuk för att du tvingade henne att springa i regnet?

2014-01-01 @ 21:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0