Descanso entre aventuras maravillosas

Hej mina vänner,
 
Jag är hemma från vildmarken och en av mina bästa upplevelser i livet. Hinner inte visa allt nu för ska vidare på nya äventyr. Istället får ni läsa den enda text jag hann skriva under vandringen, en liten inblick på hur jag kände just då.
 
Är redan vid dag 3, läger Los Cuernos. Det här är fan helt underbart. Är riktigt skitig, har skrubbsår, tovigt hår, torr hud, sömnigt solbränt ansikte men lever ändå. Tog såklart ett tag att komma in i gruppen men känner mig bra och fri. Det är så coolt att bära allt man behöver på sin rygg, vandra 1,5 mil per dag och tömma kroppen helt på energi och faktiskt klara det. Har mött 2 svenskor och 2 svenskar och massa andra intressanta personer. Måste nog säga att det här är en av de vackraste platserna på jorden, andra plats efter Mormor&Morfars hus. Det ser ut att bli dåligt väder.
 
Nu på söndag flyger jag ensam till Santiago för att få bo hos kära Magaly. Jag ska träffa de svenska tjejerna och förhoppningsvis klasskompisar och såklart njuta av Santiago och värmen. Sedan får jag följa med Magaly på familjesemester! De har hyrt ett hus vid stranden i Maintencillo. Efter en vecka åter till huvudstaden där jag möter upp med mina chilenska föräldrar och så åker hela familjen till La Serena och strandar lite där med. Men efter några dagar måste jag resa hem själv för ska ner till Antarktis en sväng och härja. Den 27e februari börjar skolan igen. Pju, vilka planer va?
 
För tillfället ägnar jag min tid åt att tänka, dokumentera, planera, lyssna på musik och vara lycklig.
 
 

Kommentarer
Postat av: E

wiho äntligen ett blogginlägg! Ser så fram emot att se alla fina bildeer!<3

2014-01-25 @ 08:18:03
Postat av: Jossan

Alltså vilket drömliv!!!!! Först en vacker nationalpark sen storstad och badasemester!!!! Du lever livet! 😍😍

2014-01-25 @ 09:59:17
Postat av: Anders

Jag blir så avis. Vågar knappt berätta mina egna planer; långfärdsskridsko på plogad Runn bana:)
Kram Mobbo

2014-01-25 @ 10:22:59
Postat av: Astrid

Åh! Var gosigt varm jag blir i hjärtat av att läsa det du skriver! <3

2014-01-25 @ 12:13:26
Postat av: Bengt

Jag åker gärna med dig tillbaka dit och går den långa turen! Vi kanske kan ta Kebnekajse i höst som en liten promenad på en kulle...Vilket underbart liv du tar tillvara!/Kramar från LängtBengt

2014-01-25 @ 13:35:55
Postat av: Bengt

Jag toppar Mobbo's planer med långfärdsskridskor(borde vara kortfärdsskidskor) på Ösbysjön!/B

2014-01-25 @ 13:37:41
Postat av: Nina

Jag blir varm i hjärtat av att läsa om hur du har det och hur du mår just nu och alla "majsiga" saker du är med om. WOAHW!!!
Kramar i massor från "moster" Nina

2014-01-25 @ 14:27:27
Postat av: Maja

Hej Tove,
Maja heter jag och jobbar med produktion av reklamfilmer i Sverige.
Skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig, men hittar inte din email adress någonstans på bloggen.
Vore himla fint om du hade möjlighet att kontakta mig på [email protected], så berättar jag mer.
Hoppas på att höra ifrån dig!
Bästa,
Maja

2014-01-28 @ 20:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0