Cosas que pasaron 2

Vi fortsätter intressera oss för mitt liv!
 
Jag skrev, tillsammans med Rosita, ner fudgereceptet till henne, fint va? Är så stolt över denna samling spanska ord skrivna av mig.
 
En eftermiddag spenderades ensam på favoritcafét med en hallonjuice och böcker att läsa och skriva ner tankar i. 
 
En kväll då vi åt grillade lamrevben och korvar. Sultán fick komma in i huset och blev överöst med kärlek.
 
Mina fina jonglerarbollar jag fick av Tamara! Övar lite då och då över min säng och kan kasta ungefär 6 gånger och börjar nog få in knixen men är för snabb, måste få upp dem högre. 
 
Grannarna och kusinerna hämtade hem ett lamm från deras gård som hörs bräkande enda in i vårt hus. Vi hälsade på och jag fick mata det. Och när det springer hoppar det med alla fyra benen samtidigt!
 
En kväll vi hängde hos Iván.
 
Titta vilken fin magnet som fanns på hans kylsåp!
 
La nona och la Vesna och jag spelade kort i flera timmar. Åh när mormodern skrattar; det är det sötaste som finns.
 
Min myshörna jag spenderar mest tid i och min nya tankebok jag inte skulle kunna leva utan.
 
Och jag har en till roligt sak att berätta! Jag har börjat ta spanskalektioner med en lärare! Vesna och jag besökte hennes gamla språklärare och igår hade jag min första lektion. Vi två satt i hennes vardagsrum och gick igenom grammatik och frågetecken efter frågetecken rätades ut. På måndag blir nästa lektion! För jag tänkte såhär; när jag väl är i ett land i ett år vill jag få ut hela språket och inte slarva igenom med talspråk, jag vill ha hela spanskan och på riktigt behärska tre språk. Fatta vad cooolt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å ja, heja heja Tove. Spanska rules just nu!
Mamma

2014-01-04 @ 11:56:35
Postat av: Astrid

Superbra plan Tove! Kör hårt!!

2014-01-04 @ 12:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0