Un día en mi vida en el continente blanco

Hej.

 

Jag har redan återvänt från Antartica. Vi skulle varit med ett gäng elever som hade vunnit en vetenskapstävling men i Punta Arenas blev 19/11 st magsjuka (typ förgiftning) så deras resa ställdes in! Och därför var vi tvungna att återvända direkt. Supersynd, speciellt för dem, men vilken tur att vi, jag och min chilenska kusin, åkte dit lite tidigare än dem. Fick uppleva 26 timmar där fast det kändes som en evighet. 4 av dem sov jag och under de andra levde jag i lyckorus hela tiden. Det var helt fucking underbart. Har sett pingviner på riktigt nära håll, varit på mingelfest på den kinesiska basen och fått forskarvänner från hela världen. Fick påminna mig själv flera gånger att jag bara är en liten 18 årig flicka för det kändes inte så. På tillbakavägen flög vi i ett Herculesplan, alltså ett militäriskt lastflygplan, bara en sån sak. Tack tack tack för denna upplevelse och alla ni underbara människor.

 

Nu ser min vardag ut såhär att jag bor ensam i huset i fem dagar till då Rodrigo kommer hem. Juanita kommer i mars för hon stannar ett tag i Santiago med Tamara. Rosita kommer om kvällarna så att jag slipper sova själv. Skolan börjar jag den 5 mars och till dess ska jag ordna upp mitt liv och bara ta det lugnt. Eller, jag har ett gigantiskt jobb med alla oskrivna blogginlägg framför mig. Vet inte hur jag ska göra. Om jag ska ta det i ordning kommer ni få höra om mina senaste upplevelser om en väldigt lång tid men det är väl så det får bli. Med knaggligt internet i huset går det ännu segare. Tack och lov att jag nu äntligen har hittat ett café med både wifi och RIKTIGT gott kaffe! Och missförstå mig inte, jag tycker det är superkul att pilla ihop komplicerade och egentligen överambitiösa inlägg, det tar bara lite tid.

 

Om två dagar har jag levt 7 månader i Chile. 


Kommentarer
Postat av: Astrid

Tror du menar 11/19 inte 19/11 ;)

Vad konstigt att du har varit borta i sju månader, kan inte förstå att det var så länge sen men samtidigt inte längre sen vi sist sågs <3

2014-02-22 @ 21:14:20
Postat av: Bengt

Du skulle vara här oxo! Vi bor på Long Beach i Kommetjie, en av de bästa surfing beacherna i Sydafrika. Klart bättre än Bondai och Manley i Sydney. Och när det är säsong ser de valar VARJE dag! Och det fiins tre stora skyltar, en med tips hur man tar hand om strandade delfiner/valar, en shark smart, och en om olika valarter. H ade varit kul att se dig surfa! Beach kramar Pappa

2014-02-22 @ 21:31:47
Postat av: Anonym

Vad kul ni har haft det trots att det hela kortades ned. Skriv dina inlägg lite hipp som happ - vi blir inte sura om det blir lite i oordning! Jag är hemma hos mormor o morfar istället för Tänndalen med Ulla hos Sofia. Har drabbats av insluensa och är så sjuk så sjuk. Olika falla livets lotter. Kram mamma, mormor o morfar hälsar!

2014-02-23 @ 20:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0