Puerto Natales 50 meter

Sista dagen i nationalparken vaknade vi i vår egen takt. Så här såg det ut under frukosten.
 
Eller det kan ha varit middagen men hur som. Men under min sista frukost; då nådde solidariteten sin kulmen. Tamys gas, Danis kastrull, havregryn, mjölkpulver, socker och aprikosmarmelad från medäventyrare. Lagom sent gick vi på minivandring upp på kullen bredvid lägret.
 
Vi bojkottade kängorna och halkade upp bland småsten till utsikten.
 
Alltså vad i helvete är vi jämfört med denna natur? Dags att gå ner.
 
Allt detta ingick i dagens lunch. Gode gud för riktig mat!
 
Vi satt i matsalen och åt, pratade och halvsov i några timmar.
 
Ritade och bevarade internskämt. Tänk så sådanna frodas under ständigt umgänge i 5 dagar. Sedan gick vi ner till sjön Peohé för jag skulle bada! Slängde av mig kläderna och doppade mig två gånger, vilken känsla!
 
Sedan sprang jag och duschade för första gången. Tillslut var det dags att åka hem till civilisationen.
 
Kön till katamaranen och båten själv. 
 
Den tog oss till en buss som tog oss till Natales. Där dumpade vi ryggsäckarna i en ungkarlslya ovanför en bar hos en av tjejernas morbror och stack och käkade.
 
Lortiga och trötta beställde vi in 3 KILO pommes frites med friterad kyckling, bacon och ost. Där träffade jag också min danske kompis och en tjej från klassen! Efter stack vissa ut på festligheter men ingen chans att jag skulle med. Nej, jag kröp hellre ner i sovsäcken en sista gång.
 
Tidigt nästa morgon åkte jag och Dani till bussstationen. Hennes buss var fullbokad så jag väntade i två timmar på stationen och kom ikapp med världen och Sverige genom internet.
 
Det var det. Men pappa och jag har tummat över Skype att vi ska gå den långre sträckan. Någon gång i framtiden.

Kommentarer
Postat av: Mobbo

Härliga bilder, ser lite ut som Grövelsjön på sommaren men bergen är mer dramatiska och någon katamaran har jag aldrig sett på Djupsjoen. 3 kg Franska Fris gör ju vem som helst hungrig.
Kram
Anders

2014-02-27 @ 18:42:57
Postat av: Anonym

Härligt rediga tag på alla fronter i detta gäng! ÅÅÅ hela min kropp blir längtig och vill också gå någon gång. Mamma

2014-02-28 @ 10:35:52
Postat av: Astrid

H
Ä
R
L
I
G
T

2014-02-28 @ 21:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0