Kärlek [Shaliek]

Nu är jag hemma. Och återigen har världen vänds upp och ner, eller så känns det i alla fall. Att man kan få vara med om så mycket och tänka så stort. Känslostormar hit och dit, minnen och analyseringar, framtidsplaner som planeras.

 

Iförgårkväll tog jag snabbt avsked av Branko och Tamara. Jag vet inte om jag kommer se Branko igen. Tamara kommer jag aldrig bo med mer, någonsin. Taxi ensam till La Serenas bussterminal med kaos och ångest och klump i halsen, nattbusstur bredvid bolivianare genom öknen, vaknar upp i ett Santiago badar i soluppgång (almanecer), metro från Estación Central till Pajaritos, buss till Aeropuerto, väntan i 8 timmar, dricker dåligt kaffe och pratar med mamma på telefon, träffar klasskamrat, flygtur över Patagoniens för mig nu välkända toppar och tillslut taxi hem genom min stad och Rosita som öppnar grinden och Sultán som gläfsande kommer hoppandes mot mig. När jag kommer in i huset känner jag dess lukt och minnen från min första vecka kommer till mig med överraskande styrka. Fastän jag har tusen saker att göra dricker jag kaffe med Rosita och pratar om livet och om att flytta hemifrån och sorger och tiden. På min anslagstavla har Tamy hängt upp utprintade foton på oss och ett meddelande på en papperslapp.

 

Ringer Antarktis-Nicolás och han säger att vi åker den 19e februari och kommer hem den 23e februari. Ska alltså tillbringa 4 dygn på sydpolen. Hahahaha va? Okejdå.

 

Packar ur sandaler och svettiga linnen, packar ner skidkläder och svensk fotbollströja. Klockan 7 ikväll ska jag ringa igen för att få veta när vi imorgon åker till Antarktis.


Kommentarer
Postat av: Astrid

Jag har inga ord. Du ska till Antarktisk din plutt <3

2014-02-18 @ 19:36:33
Postat av: Bengt

Du är bäst!! Vilken fantastik möjlighet du får!!! Massor Avis. Vi får hålla tillgodo med Godahoppsudden.. /Kramar Från Urda

2014-02-18 @ 19:36:56
Postat av: E

Vet inte huur många gånger per dag jag har typeat in tovetott i sökfältet, ivrigt skrollat ner, sett 'sommarlovslycka i februari'-rubriken IGEN, suckat och kryssat taben.. Inget nytt, hur upptagen är hon egentligen?! har jag undrat..
Men nu förstår jag, du har ju haft lite annat för dig.

2014-02-18 @ 19:37:22
Postat av: E

Vet inte huur många gånger jag har typeat in tovetott i sökfältet, ivrigt skrollat ner, sett 'sommarlovslycka i februari'-rubriken IGEN, suckat och stängt ner fliken.. Hur upptagen är hon egentligen?! har jag undrat.. :)
men förstår, du har ju lite för dig du.
SÅ HIMLA COOLT !

2014-02-18 @ 19:44:48
Postat av: Ellen

Åh förstår ensambarnkänslan, det är jobbigt. Men din vardag är sjuk! Är så himla glad för din skull!

2014-02-18 @ 20:16:25
Postat av: Jossan

Asså DRÖM

2014-02-18 @ 21:06:08
Postat av: Anonym

Å ett nytt inägg! Så himla kul! Jag har också gått in på bloggen - ibland flera ggr på en dag - för att kolla om nåt nytt kommit. Ja, detta visar väl mer på hur jag har det.....

Tips: ta en bild från Antarktis.

Din mor

2014-02-19 @ 09:21:25
Postat av: Anders

Härligt och ha dig tillbaks på bloggen. Antarktis, hur häftigt är inte det? Om jag inte minns fel är det ganska kallt där, kom ihåg långkalsonger, yllestrumpor, vantar och en stor skön mössa. A3S åker till G-sjön idag; Olån, Valdalsbygget, Kåtorna, Våffelnazisten, Hjördis, bastu, filmer, ja du vet!
Kramar

2014-02-21 @ 07:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0