En Stgo, Tamy style (+ un poco YFU) 1

ÄNTLIGEN var vi hemma i Santiago. Medan de andra väntade på sina värdfamiljer gick jag hem själv med min packning och nycklar till Tamys lägenhet. När jag kom in genom dörren med sömn/dusch/mänsklig isolering som högsta livsönskningar möttes jag av detta.
 
Tur att ni inte kan spanska (eller a, "slut" betyder ju end liksom ;) Och Shaliek ska föreställa kärlek) men bland massa instruktioner, några med tvivelaktig relevans, ville hon tydligen att jag skulle komma till hennes universitetscampus och fira med henne och hennes ingengörskompisar att de skrivit klart ett slutprov. Okejdå. Så efter dusch, kaffe och tankeboksskrivning tog jag tuben dit.
 
Blev lite starstruck av de ståtliga campusbyggnaderna och alla snygga studenter med hjärnor och ryggsäckar fullproppade med information och framtidstro. Var också gött att se Tamara efter några månader isär.
 
Firande på en sketen pub, sedan iväg till ett annat ställe där jag lyckades träffa Moñi! Men i all glädje glömde jag fota.
 
Bara en sedel med politiskt budskap rörande mitt Patagonia. "Patagonien säljs inte"
 
Whatsappade en bild till Tía Karin för att visa denna legendariska återförening. Helt ok första dag om ni frågar mig.
 
Nästa dag åt jag lunch med Magaly! Mycket givande stund, som vanligt med henne.
 
Jag hade köpt en supermjuk och len lamatröja åt León som han kommer växa i om ett tag. Sedan tog jag tunnelbanan till ännu en okänd stadsdel för att träffa finskan Aurora och laga köttbullar! Den kvällen skulle vi nämligen ha "International dinner" på YFU-kontoret.
 
I ett köpcenter stor musikhörnor utplacerade och just i den här stunden flödade musik från Amelie från Montmarte bland butikerna. Jag blev såklart salig och vi spelade en stund vi med.
 
Okej, vi gick vidare och köpte maten.
 
I production! Vi fick vara i hennes värdsfamiljs kök. Där svettades vi runt med tyskan Muriel i flera timmar.
 
Lite pinsamt att jag som svensk inte skulle klara mig en sekund utan mormors pedagogiska instruktioner på mail. Hur som, när allt äntligen var färdigstekt åkte vi iväg.
 
Kolla så fint de gjort det!
 
Jag myser och äter med alla utbytisar och Tamy som kom som "familj".
 
Efterrättstallriken!!!! Kanelbulle, kladdkaka, risgrynsgröt, pannkaka, grädde!!!!!!! Orkade kanske ta en tugga av allt, sedan var jag proppmätt. Köttbullarna försvann superfort så hann smaka en.
 
Talangjakt! Jag och Tamy skämde ut oss totalt med ett mycket pinsamt och misslyckat uppträdande med Propuesta indecente.
 
Äej men vaFAAN YFU Chile! Där slog ni allt huvudet på spiken! NEJ Sverige är inte Schweitz! "Är ju fan deras jobb att veta skillnaden" som Ella fint uttryckte.
 
Glad gruppbild. Sedan stack jag och Tamy ut i natten igen.

Kommentarer
Postat av: Ellen

"med hjärnor" hahahahah underbart

2014-04-28 @ 16:14:32
Postat av: Astrid

Hahah Schweiz, snacka om dålig koll! Det borde finnas musikhörnor i svenska köpcentrum!

2014-04-28 @ 17:26:18
Postat av: Anders

Ok, min favvo efterrätt i din ålder var glass med sirap och oboý. Men, kanelbulle-kladdkake-pannkaks-grädd-och risgrynsgrötsefterrätten verkar också hålla hög klass.
Kram

2014-04-28 @ 22:25:47
Postat av: shaliek

por fin un buen post en este blog de mierda






obvio porque salgo yo

2014-04-29 @ 02:52:08
Postat av: Ida

Skååål! Hahha, elsker kommentaren til Ella. Får jeg lov å stjele noen av disse bildene? jiji

2014-05-04 @ 02:11:57
URL: http://idaichile.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0