Al Sur con YFU - Termas Calientes, Valdivia

Denna dag kommer jag faktiskt inte ihåg att vi gjorde så mycket, vi åkte buss.
 
(Ej min) Jag och tysken Robert som varken kunde prata spanska eller engelska utan att alla skrattade, stackarn. 
 
Fast en sak gjorde vi! Badade!!!
(Ej min) I en pool med jättevarmt vatten från varma källor i bergen. Var 10e minut var man tvungen att duscha iskallt och i duschrummet, som saknade lyse, var det kaos. Men jag var glad! Bästa turistattraktionen på denna resa.
 
Efter massa buss till kom vi sent fram till Valdivia. Där Branko bor ju! Fast vi hann aldrig ses. Nästa dag såg ut såhär:
Stan och dess flod. Kanske inte visade sig från sin ljusaste sida, dock är det regnrekordsstaden här i Chile. 
 
(Ej min) Vi sydbor.
 
(Ej min) Sista flaggbilden, jag lovar.
 
(Inte mina heller)
 
(Ej min) När vi gick ut från hotellet fick vi stor uppmärksamhet från eleverna i skolan mittemot. De stirrade, vinkade, tog foton och vi gjorde det samma. 
 
Vi åt lunch där de tillverkar sin lokala öl. Mycket tysklandinfluerat.
 
(Ej min)
 
Ännu en båttur!
 
Det var ruskväder och därmed mycket guppigt.
 
Ännu en ö, ännu ett fort.
 
(Ååå det ser ut som fågeln flyger precis ovanför oss! Men det är två bilder)
Vackert med skog och dimma.
 
Åter till staden och den sista marknaden. Sedan in på snabbköpet för att köpa choklad och chips och efter en natt på vägen vaknade vi upp i ett nyvaket Santiago, så som jag ensam gjorde en morgon i februari.
 
Och det var den resan. Nu väntade Tamara på mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å va fint. Men hörrni, ni får inte skratta åt Roberts uttal - stackarn. Jag tycker han är söt. Vilken fin sjal du har Tove...och så praktisk..bara att skölja upp och packa ner i resväskan....fina färger som ju passar till allt!
Din mor

2014-04-26 @ 09:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0