Al Sur con YFU - Puerto Varas, Petrohué, Peulla

Dag... 3. Utflykt till naturen! Trevligt, sånt gillar ju jag. Efter en otroligt vacker bussresa i gryningen genom dimmbeslöjade kohagar kom vi fram till ett vattenfall.
 
(Alltså förlåt men kan inte låta bli att klaga på hur bilderna mister all deras färg och skärpa när jag lägger upp dem här,arrgh!)
 
I det klarblå vattnet simmade lax! Ja, Chile är världens andra största laxproducent.
 
Vulkanen Osorno envisades med sina moln.
 
(Ej min bild. De flesta är Idas) Fint fint. Vi fortsatte vidare för att åka båt!
 
(Ej min) På färjan deckade vi ett slag. Kolla, är vi inte lite lika, liksom i ansiktet? Jag och Gustas från Litauen.
 
Inte för inte att jag fick lite vibbar av kryssningen i Patagonien i november. Vackört.
 
(Ej min) men föreställer mig.
 
Vi kom i land och besökte en pytteliten avskild by. Här är en flicka och hennes hund som hon snällt visade upp.
 
ÄLSKADE SKOG
 
Solljus som strilade ner genom lövverket.
 
Här är vi ungefär 2 mils promenad från den kända argentinska byn Bariloche. 
 
(Ej min)
 
Sedan åt vi äntligen lunch, här.
 
(Ej min)
 
Och så tog vi båten tillbaka. Vi solade på decket. 
 
Haha, precis lika min.
 
(Ej min)
 
På kvällen mös vi runt i Puerto Varas och drack varm choklad. Fin dag!

Kommentarer
Postat av: E

Älskar 5:e bilden nedifrån!! och såklart den när solljuset strilar ner på dig genom lövverket. Har du förresten en hajtand?!

2014-04-22 @ 19:41:11
Postat av: Anonym

Å Tove, så mycket vackert! Ja den med solstrålar som strilar mer på dej är finnemang! Mamma

2014-04-22 @ 20:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0