Man of la Mancha

Nu kan jag med stolthet säga att jag har deltagit i en musikal. Att jag fick denna möjlighet är jag evigt tacksam för. Jag har lärt mig så otroligt mycket mer om musik och det har verkligen varit skitkul. Nu har vi klarat av de 4 föreställningarna och efter tre veckors avbrott går vi tillbaka till lektioner och plugg. 
 
Jag spelade alltså teclado - synth - och då för det mesta bassoon. Sedan lite strings, french horn, orchestral brass och clarinet haha. Musiken till Man of la Mancha växte för mig från något komplicerat och främmande till något vackert och jag njöt verkligen av sångerna vi spelade. Här är ett smakprov (på 10 min haha) som är en förlängd version på la overtura (alltså förlåt, alla språk blandas i mitt huvud) - inledningsmusiken som är så otroligt mäktig. 
 
 
Man of la Mancha är musikalversionen av Don Quijote som utspelar sig i Spanien och handlar om hans äventyr tillsammans med bla följeslagaren Sancho Panza och den undersköna Dulcinea som egentligen är Aldonza (mi nombre es Aldonza!). Här är lite dåliga bilder från orkesterhörnet under genrepet:
 
Det roliga är att jag för det mesta inte riktigt vet vad som händer på scen då vi spelar. Så jag har ingen aning om hur det ser ut när dansarna dansar och när de sjunger haha. Så det ska bli kul att få se inspelningen på DVD!
 
Ivanna, jag och Yuyú. Kostymerna är så vackra; spanskt och gammalt och tjusigt. Sminkningen däremot. Nära ser det galet ut men på långt håll ger det en ascool effekt. 
 
Rodo, Hania och Maxi. Just det, tishörten jag har på mig är den officiella musikaltröjan som alla fick. Jag har nu en bra samling skolT-shirtar. 
 
I väntan innan första föreställningen.
 
Tamara kom förbi och tittade en kväll. Hon tog med den tyska utbytesstudenten Leonie som också bor här i PA med YFU. Till höger står Barbara som precis komhem från just Tyskland och också spelade teclado. Denna och resten av bilderna är Tamys. 
 
 
 
Fancy fancy. 
Sedan kom såklart TV teamet igen och gjorde ett repotage. Titta på det här! Man kan tillochmed höra mina vacka bassoontongångar.
 
Sångerna var på engelska och dialogerna på spanska. Efter att ha lyssnat på två veckors repetition var det bra spanskaträning för mig och jag förstod väl en hel del av handlingen men inte varje ord. 
 
Snipp snapp snut, nu var denna sagan slut! Ridå.

Kommentarer
Postat av: Bengt

Jag skulle gärna ha suttit i publiken!

2013-10-07 @ 22:58:17
Postat av: Mobbo Anders

Hej Tove, Vi lyckades inte ladda TV filmen men jag förstår att ni lät mycket bättre än symfoniorkestern som du laddat ner. Jag sitter nu hos syrran (Mamma) och dricker the och pratar. Är i Stockholm på superviktigt möte men sover gärna här i Djursholm och ditt rum. Hoppas du har det bra och att du snart får bättre resultat på matteprovet...Kramar

2013-10-08 @ 00:51:41
Postat av: Astrid

Gu va roligt! Men nästa gång står väl du på scen? ;)

2013-10-08 @ 07:59:01
Postat av: Ella

Å jag skulle velat vara där och tittat!!!

2013-10-08 @ 21:10:54
Postat av: Mormor och Morfar

Vad roligt du måste haft att medverka i en musikal! Men satt du med i stora orkestern, som spelade ouvertyren? TV-klippet funkade inte för oss heller, men det var säkert bra! Kramar!!

2013-10-08 @ 23:08:32
Postat av: mamma

Hej, nu fick jag upp 24 horas och där ser man ju faktiskt dej i egen hög person! Va kul!

2013-10-14 @ 11:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0