La vida

(Detta är tredje gången jag fortsätter skriva på det här inlägget så tidsordningen är helt fel och så mycket har hänt, så ta bara in all information tack.)
 
Vad har hänt dessa dagar?
 
Förra lördagen tog Tamy, jag och Rodrigo en cykeltur längst vattnet och stannade till ett tag och spelade lite basket. Sedan hem till honom för att äta tårta och sjunga låtar på spanska. På kvällen var sista föreställningen och den lyckades vi bäst med tycker jag. Efter åt alla medverkande middag på ett ställe och som sistaårseleverna fick jag en kopp med musikalbilden på!
 
Å, några dagar innan fick jag äntligen mammas brev! Att det ska ta två månader, vi hade helt gett upp hoppet om att det skulle komma fram. När jag läste det grät jag. Nu håller jag på att skriva ett brev tillbaka. 
 
Jag bakade kanelbullar!!!!!! Eller det är egentligen en lögn för resultatet liknade inte alls kanelbullar. Ett konstigt recept med bakpulver istället för jäst + okänt kök + jag suger på att baka = torra konstigt smakande kakor. Men vad offrar man inte för att hedra svenska traditioner. 
 
 
Avokadomacka och misslyckad bulle. Jag äter nog avokado varje dag här. 
 
På kvällen träffade vi amerikanaren Reid som vanligtvis bor i den lilla byn Porvenir på Eldslandet men var på beskök i PA och hans kompis. Vi pratade och spelade ett chilenskt komplicerat kortspel (som jag SKA lära mig) och jag förstod mycket av spanskan de snackade, success!
På måndagskvällen mötte vi upp den igen och åkte bil och tittade ut över staden.
 
Mormors paket har kommit!!! Lite trasigt och fullt med frimärken innehållandes denna jacka! Mycket snygg och varm och färgglad och bra.
 
En fredag åkte klassen på studiebesök på universitetet.
 
 Vi snodde godis från reklamstånd för olika kurser, spanade in andra skolor och i biologirummet fick vi se ett lik! Det bästa som hänt mig på länge. Det var helt brunt och förstelnat och öppet så att man kunde se alla organ, FETT!
 
En mysig Sultán som myser i solen rakt framför dörren. 
 
I fredags spelade Chile mot Colombia. Vi träffades på ett litet okänt ställe för att titta. Först var det 3-0 för Chile men i slutet blev det oavgjort. Här käkas något mycket chilenskt, vet ej vad det heter men gott var det. 
 
Jag har känt mig deppig en period (eller gör det hela tiden lite då och då egentligen) som det varnades att man kan känna just nu. Min fina värdmamma ser sånt och tog mig genast till ett gym (typ friskis och svettis) för att spana in stället. Nu har jag gått på ett danspass och mitt livs första spinningpass! Mycket intressant när de släcker ner i lokalen och sätter på färgade ljus som på en dansklubb och jättehög musik! Då glömmer man bort att man tränar och dansen var jättesnabb och svår och alla kunde redan koreografierna men gud vad kul! Spinningen var ett helvete men ska testas igen. 
 
MER INNEHÅLLSRIKA INLÄGG KOMMER.

Kommentarer
Postat av: Astrid

Jag uppskattar ditt informativa inlägg! :D Massor av pussar till dig och lycka till med spinningen! :D

2013-10-16 @ 21:26:13
Postat av: Karin

Bullar är svårt - blir inte bra utomlands. Men den var ju vacker! Ja, fortsätt med dansen och spinning/gym - bra bot mod mood.

2013-10-17 @ 06:17:28
Postat av: Anna & Anders

Den bullen är ju jättefin men kanske lite blek och lite för lite pärlsocker för våran smak. Helt naturligt att du känner sig lite deppig på andra sidan jordklotet men du verkar ha en fin familj och en skola som är fylld med upptåg och glada människor. Kul att du börjat med dans och spinning. Vi hörs snart igen, kramar A3S <3

2013-10-18 @ 20:55:25
Postat av: Mobbo Anders

...en sak till apropå träning, jag spelade två timmar innebandy i onsdags och drog på mig en hälsporre under vänster fot. Är det ocoolt ällä?
/Anders

2013-10-18 @ 21:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0