Fiesta de Gala

I lördags var det dags för galan! Tamara och jag åkte till hennes kusins frisörsalong och fick våra hår gjorda. Men allt blev försenat och Tamy var jättestressad för vi skulle ha förfest hemma hos oss. Såhär fint blev mitt hår!
Snabbt på med klänning och jag och min kompis sminkade oss medans folk droppade in. Tillslut var det alldeles fullt med festklädt folk.
Jag och min dejt! Fast ni kan vara lugna, han har flickvän.
Sulti smet in och fick gos i soffan. Vid 11 åkte allihopa med taxis till skolan och balen!
Det mesta vi gjorde var att dansa, såklart. De tre alliansernas band spelade ett tag också. Vi tog en massa foton i fotohörnet som sig bör på galor så ifall jag får dem ska ni få se dem också. Efter ett tag hade alla tjejer tagit av sig sina skor (som kallas tacos!) och när de tände i taket i gymnastiksalen åkte vi hem till min granne ett tag tills Tamy och jag trötta men nöjda gick hem. Mycket bra kväll och underbart att ha fått gå på en chilensk fiesta de gala!

Kommentarer
Postat av: Anders

Härligt party och vilken schysst frisyr Tove! Undrar när man själv kommer få gå på någon rolig Fiesta de Gala. Här är det snöslask ute så i morgon får jag nog ta fram mina fodrade vinter tacos
Kram Anders

2013-10-22 @ 23:56:30
Postat av: Anonym

ÅÅ vad fin du är!!! En svensk princessa! Själv sitter jag i fleecetröja, smutsigt hår uppsatt i knut, fotriktiga tofflor och svär över papper och blickar ut över regnmuligt landskap med nedfallande löv . Livets lott äro olika..

2013-10-23 @ 13:04:23
Postat av: Astrid

Svinsnygg Tove! Bra val av klänning! Den du hade på dig passade dig bättre än den du funderade på att köpa! Synd att han hade flickvän, har var ju lätt den snyggaste chilenaren man har sett här på bloggen ;)

2013-10-23 @ 14:30:41
Postat av: E

Guapa!!
Håller med Astrid, han var stilig!

2013-10-24 @ 12:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0