Yo sólo quiero darte un beso

Hej svenskar!
 
Uppdatering. För en tid sedan hade vi skolfotografering! Här är min klass.
 
Förra söndagen följde jag med Tamara när hon röstade. Stod i kö och tittade och så.
Resten av dagen var det maraton framför TVn för att följa röstningen. Eftersom ingen fick över 50% ska det bli omval i december. Det står mellan presidentkandidaterna Michelle Bachelet och Evelyn Matthei.
 
Tamara och jag förbrukade en bortglömd present från USA.
 
Guu så gött! Med sirap också!
 
Skolveckan har sprungit, nej sprintat förbi, kan knappt komma på något som hände. Jo, har haft två prov, biologi och sportvetenskap, på spanska som gick sådär men jag är glad ändå. Under biologiprovet frågade de mig vad ett organ hette på engelska. Jag sa att jag bara visste på svenska och med faktiska svårigheter uttalade jag bukspottskörtel vilket de tyckte var jättkul. Har pratat med mamma och mormor på Skype och lättade mitt hjärta om saker och ting. Igår hände bästa grejen denna månad: jag fick ett stort grönt svenskt näst intill heligt paket från Astrid, Jossan och Ellen. 
 
När jag läste breven grät jag floder och jag öppnade varje paket omsorgsfullt, nästan rituellt. Resten av eftermiddagen spenderades i vardagsrummet som dånade med Veronica Maggiomusik från CDn jag fått och jag och Rosita åt lösgodis i mängder och jag sverigemös för fullt. 
 
På kvällen gick jag och Tamara på bio och såg Catching Fire som var såå bra och läskig och intense. Idag har jag pluggat, sprungit och hängt i Astrids vardagsrum med tjejerna fast i en datorskärm och skitsnackat medans de åt lussebullar.
 
Lite så. Nu har jag 8 skoldagar kvar sedan sticker jag till SANTIAGO i en vecka och sen har jag SOMMARLOV i nästan 3 månader!!!
 

Kommentarer
Postat av: Astrid

Så knäppt att du ska ha sommarlov! Det var jättetrevligt att du kom på besök igår! :)

2013-11-24 @ 11:40:50
Postat av: Jossan

<3 <3 <3

2013-11-24 @ 20:30:41
Postat av: Karin

ÅÅÅ vilket underbart paket! Vad känslosamt.

2013-11-24 @ 23:11:50
Postat av: Ellen

<3

2013-11-25 @ 21:09:20
Postat av: Ida

y noruegooos, haha! Nå har jeg oppdatert meg, og utrolige bilder fra Patagonia! Inviter meeeg ned, hihi! Håper alt står bra til! Klem

2013-11-25 @ 22:45:52
URL: http://idaichile.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0