Los glaciares de la Patagonia 4

Okej sista inlägget om denna resa jag lovar.
 
Här sitter jag och äter frukost ensam medans de andra drar sig. ***Kulturskillnad***
 
Stämningen var inte den bästa när vi återigen satte oss i den mindre båten i iskallt spöregn för att se en till glaciär. Men Tamy och jag sjöng lite för att lätta upp stämningen och när vi väl kom fram var det magiskt. 
 
Här förtöjde de skeppet för att hämta vatten från ett vattenfall.
 
Dags för den sista utflykten. Juanita som egentligen är rädd för att åka båt (som mormor!) gjorde alldeles utomordentligt ifrån sig.
 
Vi gick iland och vandrade genom en miniskog för att komma fram till isen.
 
De hade byggt en snirklig gångväg genom den turkosblå lagunen. Guu så vackört.
 
Kläderna slängdes av igen och här står vi med en colombian som sedan drog av sin tröja. 
 
Happy chey på utbyte, fri as a bird, hippie exploring the world, mina rubia osv osv osv...
 
Vi vandrade över moränhögarna, på stenvägen över vattnet, genom skogen och åkte den lilla båten till den stora båten. (Låter som en barnsaga)
 
Vackert på väg hem till hamnen.
 
Pappa, jag tänkte på dig när jag låg där i vinden och njöt.
 
På kvällen var det finmiddag med buffé och vita dukar. 
 
Vid tolvslaget skulle det bli Tamaras 19 årsdag så hon och två gifta par som också fyllde år fast i sina äktenskap blev firade.
 
Jag var glad. Bakom mig sitter en fransos och ett mycket trevligt par från Australien. Totalt var vi 8 länder på båten: Chile, Sverige, Colombia, Tyskland, Frankrike, USA, Mexico och ett till, heh.
 
Sedan sköts borden undan och det bjöds upp till dans! Intressant när hela dansgolvet gungade...
Gänget med colombianer hade dansen i blodet, såklart. Jag måste säga att mina dansskills har förbättras anmärkningsvärt! Efter detta år kommer jag kunna dansa reggaeton, salsa, bachata, cueca, bugg och säkert massa mer!
 
Tamy med sin papi.
 
Nästa morgon åt vi den sista frukosten, sa adjö till diverse nyfunna vänner världen över ifrån, steg i land och kom hem till Punta Arenas lagom till lunchen.
 
Vilken fantastisk resa, gracias. 
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Asså tänk det där landskapet och den där naturen en solig sommardag (föreställer mig iaf att det är sådär wow-vackert som alla naturbilder från kanada är)!! Men ack så smutsig glaciären var (förorening :()

2013-11-15 @ 00:05:56
Postat av: Astrid

Haha, åh jag har verkligen gillat dessa inlägg! Mysiga med vackra bilder och humor som krydda! :)

2013-11-15 @ 15:32:48
Postat av: Karin

En salsadansande bartender med glaciaäris i glasen och iklädd stor orange flytväst - den nya Tove!

2013-11-15 @ 18:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0