Los glaciares de la Patagonia 1

Den 1a november packade vi väskorna och reste 3 timmar bort till grannstaden Puerto Natales där kryssningsfärjan låg vid hamnen och väntade. 
 
Vi stannade till vid ett hostel/fik för att dricka kaffe. In kom en busslast av engelsmän/australienare så vi flydde ut i solen och sedan vidare. 
 
Här bodde Juanita under sin barndom. Då fanns hus och köksträdgård här men nu fanns det bara gräs. Puerto Natales är mycket mindre men jättefint ändå med gulliga hus och parker. Turister finns det också gott om eftersom detta är närmaste stoppet innan nationalparken Torre del Paine. 
 
Vi åt jättegoda pizzor på en mysig restaurang. 
 
Något annat det finns gott om här är utbytesstudenter! Jag messade min danske kompis Jonatan att jag befinner mig i din stad! så han kom förbi en stund. Såklart snackade vi spanska hela tiden, det känns liksom mest naturligt, så knäppt egentligen. 
 
Blåsig gruppbild innan ombordstigning på vårt framtida hus för 4 dagar.
 
Så var vi iväg! Tänk att invånarna i Puerto Natales har detta som utsikt varje dag.
 
Mingel i fören på skeppet. Jag har aldrig känt så stark vind, någonsin. Nu åker vi igenom den smalaste passagen och naturen var ganska så fantastisk.
 
Photoshoot med Tamara, to be continued.
 
En snutt karta visande vår rutt.
 
Våra bordsvänner var 3 tjejer från Punta Arenas. Maten var helt fantastisk, jag kan inte föreställa mig hur de kunde trolla fram allt från det lilla köket och hur fullproppat matförrådet måste ha varit vid avfärd. 
 
Nästa dag kommer nästa dag, helt enkelt. 

Kommentarer
Postat av: Anders

Din Chilenska familj verkar vara sant mysiga. Dansken verkar inte så tokig ut han heller. Landskapet ser ut som Norska fjordar. Pizzan ser ut som våran favoritpizza "Hosjö special" här på stamhaket Z-krogen.
Kramar MA

2013-11-09 @ 22:50:59
Postat av: Astrid

Åh så vackert! Haha, ÄLSKAR TAMARA!!

2013-11-10 @ 11:46:51
Postat av: E

Galet. Vilken utsikt!
Å vad var det för fantastisk mat ni åt ?

2013-11-10 @ 16:17:44
Postat av: Mohammedi's | Art, model & designer

fina bilder

Var gärna med på min tävling där man vinner ett par Valfria Carrera Solglasögon eller glasögon. Tävlingen hittar du på min blogg och avslutas IMORGON KVÄLL! IN och delta

2013-11-10 @ 23:32:25
URL: http://mohammedis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0