Jag har fått min placering.

I ett år framöver ska jag bo i världens sydligaste stad, Punta Arenas. Det är kallt och långt ifrån övriga Chile men  folk vallfärdar dit för den magiska naturen och jag är överlycklig. Jag är överlycklig för att jag verkar ha fått världens bästa värdfamilj. En mamma, en pappa, en bror (20) och två systrar (22 och 16) varav en av dem är på utbytesår i USA. Fick kontakt med henne på facebook och min framtid ser så ljus ut att jag inte vet hur jag ska reagera. Förövrigt var jag helt säker på att YFU inte skulle hitta någon familj åt mig i tid och att allt med visumet skulle köra ihop sig. Mailet med familjens kontaktuppgifter kom under en vanlig lektion fredagen den 7e juni som ett bombnedslag. När jag ringde mamma släppte allt och jag grät genom hela telefonsamtalet. 
 
Nu har jag skrivit ett mail helt på spanska (muchas gracias a google franslate) till pappans emailadress och väntar på ett svar. Nästa helg är det YFU möte på Ekerö med de andra 84 utbytesstudenterna och gud så jag längtar. 
 

Kommentarer
Postat av: Vicki

åååh vad kul! Fett glad för din skull!

2013-06-10 @ 05:54:35
URL: http://vickigoesamerican.blogg.se
Postat av: Astrid

SÅ JÄVLA COOLT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2013-06-10 @ 11:27:52
Postat av: Ellen och Jossan

Åååååååh!!!!!!! Kramar från Paris <3

2013-06-10 @ 17:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0