Helplessness Blues

För att dämpa Chilehetsen som både tär på mig och alla runt omkring mig tycker jag vi tittar tillbaka på tin' som gått. Här i Sverige. För den har varit fin måntro.
 
Vi börjar med 7e juni. Treornas bal på Djurgården. Jag hade fått äran att spela piano under middagen. Spelade några dåligt övade komplåtar i någon halvtimme tills jag slapp. Sedan fick jag vara med och bala hur mycket jag ville!
 
En vacker vy hos familjen jag jobbar, eller jobbade hos. Var hos dem sista gången förra veckan och hoppade studsmatta och solade. Bra jobb det där.
 
Njöt av de sista mornarna då jag tog tåget in till skolan. Då solen lyste stannade jag alltid på trappen i det varma ljuset. Sedan kom det blå tåget inrullandes och jag läste hela vägen fram till Odenplan.
 
Lite nostalgi i matsalen med Melker och Ellen. 
 
Hos M&M pågår lusthusbygge. Lustigt namn by the way. Så här dags har det fått färg och står där ute på udden som en pärla.
 
Soluppgång över Runn.
 
Mormors eftermiddagsfika med kaffe, korintkakor, självplockade bär och glass. Jag känner de där kopparna och skålarna utan och innan. 
 
 
Alla böcker innan inlämningen. Jag ska nog erkänna att jag ändå hyser någon form av kärlek till dem. 
 
Sista musiklektionen med tårta för oss som sticker, fina fina bakmorsLi!
 
Min avslutningsklädsel fotad av lillasyster, därav grodperspektivet. I kyrkan framförde jag, Ellen och Helga Helplessness Blues av Fleet Foxes och jag tycker den låten får ljuda över denna period i mitt liv. 
 
Kvällsdopp med Astrid.
 
Picknick i Årsta med tonfiskwraps och musik från andra sidan vattnet.
 
Siri visar upp sina nyinköpta avslutningskläder.
 
Jag visar upp mina nyinköpta brallor med fancy mönster på.
 
Just nu panikar jag över en utdragen visumansökan med strul och förvirring och imorgon ska jag köra halkbana sådär helt out of the blue. Borde jag vara nervös?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0