Dagen då jag byter hjärta

Idag är en mörk dag. Idag sviker jag min älskade knapptelefon som har varit min trogna följeslagare i nästan 4 år. Medans alla ha uppgraderat sig om och om igen har min kärlek till denna internetlösa mobil bara växt. Brutalt går jag nu till affären med pappa och ska införskaffa en Samsung Galaxy S3 (nej inte den nyaste jag vet, jag vill ha samma som Astrid har (när ska jag sluta härma henne)). Jag har exakt 5 dagar på mig att vänja mig vid touch, wifi, denfårinteplatsibyxfickan och vara som alla andra coola kids. Hur ska detta gå??? Men ska man till Chile och måste vara en del av detta moderna samhälle (=göra facebookupdates och när jag badar i Magellans Sund) så ska/måste man. 
 
Jag tänker inte visa en bild på min snart nya telefon, för den vet ni hur den ser ut. Istället visar jag mina senaste captures. Och ja, kameran är nog inte som den var för 4 år sedan. 
 
 
Det bästa med att åka bort för ett år är att det är som att dö. Alla vill vara med en hela tiden. Här tog jag med mig Bridgeblandning till Astrid för att spela kort med Ellen och gud så den blev trackaserad! Men det var inte mycket kvar när kvällen var slut. 
 
 
En dag träffade jag Kris och vi åt quesadillas på färgglada plasttallrikar. Till kocken sa jag gracias och han blev förvånad och jag förklarade på mycket bristande spanska att jag skulle till Chile. Kris hade fått ett stort ärr vid örat och jag sa att om det är något ett ärr skulle passa på var det hans ansikte.
 
 
Så kom kom mammas amerikanska värdsyster med man och son och vi turistade i Stockholm. Stadion här ovan.
 
Kanotpaddlande, Vasamuseet, drinkar, middag i Gamla Stan. 
 
Morgonen därpå träffade jag Helga för sista gången. Nu är hon på internatskola i Tanzania!
 
Samma dag for vi opp till Falun - älskade plats - för att bada, segla, ro under ljus midnattshimmel, grilla, gå i gruvan och fiska. 
 
 
Vi åkte hem och dagen efter var jag i Frankrike.
 
Ser ni vildsvinen måntro? Några sekunder efter började den stora springa emot mig och grymta så då sprang jag också. 
 
Ååh mamma hade köpt en grön ullkappa och med luva, halsduk och handledsvärmare såg hon ut som en bortirrad alv. 
 
Twister!
 
 
Astrid blev Siris nya favorit under hela dagen. Hon ville sitta i hennes knä istället för mitt! :'( Astrid, komer du ihåg när du hatade barn? Haha. Kul att de där fram också håller hand. 
 
I måndags var vi på konsulatet och fick mitt visum!!! Efter mycket oro, om och mens, (haha), fick jag papper med fingeravtryck, certifikat och ett kort, stämplar och frimärken i mitt pass. LYCKAN. Har också kopierat alla viktiga papper tre gånger om. Mitt miljöhjärta värker. 
 
Sista med Sofia. Vi tittade på Life of Brian, sov i samma säng och hängde tvätt. 
 
En otroligt vacker bild i svenskan. Denna översättare intervjuades och både hans yrke och allt i bilden tilltalade mig. 
 
Smycken och kläder som planeras tas med. En hell of a rensning är dock nödvändig.
 
En fantastiskt bra bok! Är skriven av en chilenska och handlar om Chiles kvinnor. Man får följa en familj genom generationer och personbeskrivningarna är så målande och handlingen helt underbar. 
 
Den ägodel jag kommer sakna mest, mitt piano med kandelabrar och oordnade noter. 
 
Som en grand finale på detta massiva inlägg:
 
Tack min vita pärla. 

Kommentarer
Postat av: Astrid

HAHAAHAH!! Har så mycket att säga om detta inlägg men tankarna kvävs av skratten från de tre sista bilderna!!

VÄLKOMMEN TILL SAMSUNGFAMILJEN! :D

Eller hur? Jag har varit en barnhatare. Svårt att tro :)

2013-07-18 @ 16:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0