Bland bergen i kryddoftande Provence

Bonjour mis amis!
 
Je suis en France et je suis très heureux. Asså skit vad länge sen min hjärna producerade något på franska, det är ju spanskan som gäller för mig just nu. Hur som haver, sitter i ett idylliskt stenhus på landet en bit ovanför Cannes och Nice och Saint Tropez och alla de där ni vet och lever la vie francais. Blir kramad av och lekt med av syskonen som svärmar runt mig. Jag sover tre nätter hos Siri, två nätter hos Hedda och läser Hungerspelen högt för Sander trots att den är så läskig. Vi har besökt parfymstaden Grasse, ätit crepes/baguettes/ost och stått i en kurva bland lokala invånare och hejat på cyklisterna i Tour de France, detta eftertraktade distanslopp. 
 
Men inte ska man få semester inte. Får mail av Chiles konsulat som säger att filer inte går att öppnas och panikringer hem till mamma som måste skanna in diverse dokument och fort som FAAN skicka in dem för jag går sönder av stress och oro. 
 
Nej, nu ska jag ut bland vinrakorna på åkern bredvid och leta vildsvin. 

Kommentarer
Postat av: Astrid

Mes amis!! Märks att fanskan varit avstängd ;) Du verkar ha det härligt! SKÖNT!

2013-07-06 @ 17:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0