Mobilarkitektur

Utsikt från 3:2an i skolan. Jag tycker om att gå i skolan i ett lägenhetshus. När jag kommer tillbaka från Chile kommer jag gå i den vackra byggnaden på andra sidan gatan, fantastiskt va. 
 
Slottet mina pianokonserter är i. Känns lite lyxigt att sitta vid en vacker flygel omringad av stora tavlor med adelspersoner.
 
Kyrkan vid Kungsträdgården då Astrid och jag var kulturtanter i Stockholm.
 
Snöfall över balkonger och innergård. Vinterns distraktion var att titta på alla snöskottare i neonvästar på taket mittemot. Och jag tänkte, om allt går snett, ska jag bli taksnöskottare när jag blir stor.
 
En helg var vi i Uppsala hos Ulla och Sofia. Uppsala är otroligt vackert. Jag stannade över Fyrisån medans Mamma och Sofia gick vidare. Jag blev ledsen och sprang efter dem och sa med gråt i halsen "jag trodde vi var kompisar". Men fina bilder blev det iallafall.
 
 
Höghusen vid Sergles torg igårkväll. Skulle passa perfekt för mystiska meddelanden skrivna i fönsterljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0