Viña del Mar

Nästa dag bar det av på utflykt! Vi steg upp mycket tidigt för att ta bussen till turistorten Viña del Mar; här skulle det slappas på stranden!
 
Bussresan dit tog ca en timme. Jag lyssnade på musik, tittade ut över det vackra landskapet och fick en klump i halsen. Tänk att mitt liv fört mig hit.
 
Plötsligt blev det grönare och vilda palmer dök upp på sluttningarna. Tillslut kom vi in till staden.
 
Vi tog en skruttbuss till stranden, guu så pepp på det!!!
 
Vädret när vi kom kram. Grått, kallt och tomt på folk. Haha vilken flopp!
 
Men humöret var på topp ändå, jag var superfnittrig.
 
Hur kom det sig att vi tog en töntig systerbild?!? Brukar spontant inte hoppa upp på någon annans rygg men det liksom försvinner bland alla andra tokiga saker jag gör. 
 
Det här är mer jag. ***Personlighetskris***
 
Det sprack upp!!! Glädjen.
 
Jag förberedde mig inför det som skulle komma sedan.
 
Och så jag har badat i Stilla Havet!
 
Detta killgäng uppskattade tydligen min simtur och ville ta en bild med mig. Bara om någon badar med mig, tyckte jag.
 
Eh ja. Vi går vidare i historien.
 
En kille kom förbi och ville öva sin engelska med Anders. 
 
Sedan svängde vi inåt och på en empanadarestaurang mötte vi upp en amerikansk tjej som de kände.
 
Så gott och trevligt.
 
Vi gick igenom Viña för att träffa Tamys kompis som skulle få vara vår guide i Valparaíso.
 
Vi tog tunnelbanan som binder ihop de två städerna. Hur det såg ut när vi kom fram får ni se i nästa avsnitt.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Sååå naaajs! Bilderna på dig och Tamara är superfina!!

2013-12-28 @ 06:11:34
Postat av: Astrid

Jag håller med Ellen! Bilderna på dig och Tamara är verkligen bra! Anders är en bra fotograf, fånga fina ögonblick! Asså, de dr snubbarna på stranden! Härligt krav du hade att de skulle bada med dig! :D

2013-12-29 @ 11:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0