Torres del Paine

Aaaa guu detta är så stressigt, är flera veckor bakom nutid och det händer saker hela tiden som jag måste dokumentera men jag kommer aldrig ikapp!!! Vilket dilemma...

Hur som! Vi tog bilen till Puerto Natales, käkade lunch och åkte vidare in i nationalparken. Tog en himla mycket kort såklart men det är så trögt att ladda upp bilder så ska försöka skala ner lite. (och kvalitén på bilderna blir så mycket sämre!)
 
Såklart var landskapet helt fantastiskt. Knallblå sjöar, bergen i bakgrunden och den ständigt närvarande vinden.
 
Anders mamma Kari hade skickat med dessa läskiga tomtar för att fota med vid vackra platser. Antar att idén kom från Amelie Poulet!
 
Guanacos, överallt! Det är nog mitt favoritdjur nu.
 
Denna vackra sjö heter inget mindre än Lago Nordensköld! Vi hade mycket kul åt att uttala detta namn, namnet på min egen sjö i en av världens vackraste platser. 
 
Vi gick runt med klistermärken på byxorna som vi hittade på mjölkpaket. Mitt höll sig fast längst och förloraren var tvungen att ta sitt straff...
 
"Varning, zon med starka vindar." På den lilla promenaden till vårt slutmål höll jag på att ramla flera gånger, SÅ JÄVLA STARK VIND!
 
Tamara med sin sexiga sjö Lago Pehoé.
 
Vi tog en huvudpaus.
 
För något år sedan utlöstes en skogsbrand orsakad av några personer, så den skog som fanns är nu bara spöklika grenar.
 
Där nere i dalen skulle vi övernatta i en stuga.
 
Vi skålar för vår lilla stuga. Eskaal!
 
Blondinerna, syskonen från den nordliga hemisfären.
 
Utanför gick det en flock hästar helt som de ville. Resten av kvällen åt vi middag, skrattade och hade det supermysigt.
 
Hahaha förlåt men gud vilken underbar bild. Vi väcktes motvilligt klockan 1 och ute spöregnade det. Så vi åt och läste och städade.
 
Just det! Tamara utförde sitt loserstraff för klistermärket, att springa utan tröja. I regnet, fast hon va sjuk.
 
Sedan sade vi hejdå till stugan och åkte med bilmusik hela vägen hem.
 
Jag hoppas att jag kommer få möjligheten att vandra vid bergens fot också, för jag vill tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Astrid

HERREGUD VAD VACKERT!

2013-12-30 @ 22:17:01
Postat av: Jossan

Shiiiiiiit va vackert!!!

2013-12-31 @ 00:31:29
Postat av: Anonym

Så fantastiskt vackert, Tove! Tror du vi kan åka dit i slutet av juni (Chilevinter) ?

2014-01-07 @ 23:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0