Santiago 4

Söndag.
 
Min frukost + en apelsin i ett solhörn på balkongen. Vi var bara hemma och slappade hela dagen fram till klockan halv fem då vi gick ut på utflykt. 
 
Vi korsar den... tvivelaktika flod som flyter genom staden. Vi kallar den chokladfloden istället. Där borta står skyskrapan också.
 
Vi promenerade till Cerro San Cristóbal!
 
Efter ett par serpentinsvängar uppför kullen kom vi fram till en park. Där sprang några ungar omkring och hade vattenkrig. Jag skvätte några droppar på Tamy jag med och så var kriget igång.
 
Gud det var längesedan jag hade så roligt! Vi blev helt dyngsura.
 
Vi hängde upp linnena och solade ett tag. 
 
Jag köpte en mintmagnum!
 
Jag och Anders chillar vid kantn'. 
 
Stället är populärt att träna i. Vilka kämpar som cyklar eller springer upp i konstant uppförsbacke men fin belöning får de tillslut.
 
På toppen stod en virgen, jungfru, med böljande klädnad och utsträckta armar. 
 
Vi gick ner i solnedgången och de pratade minnen och personer från Minnesota.
 
Linnena fick dingla och lufttorka från min ryggsäck hela dagen, fast det hjälpte inte dock. Det är lite synd om min ryggsäck också. Använder den nästan varje dag, har sytt lite i axelbanden för att förstärka, snörena börjar bli lite slitna och den behöver en till tvätt. Och jag går fortfarande stolt runt och bär på Tredje Vågen-pinnen. Heja feminismen!
 
Den här bilden har en mycket spännande historia! Vi gick in i den här kiosken och jag tog ut pengar. Tamy hade pillat lite på lejonet här. Sedan gick vi till Pizza Hut runt hörnet. Då upptäcker jag att Tamy fortfarande håller i lejonet. Hon skrattar och springer tillbaka. När hon kommer tillbaka har hon med sig mitt bankkort som jag glömt i automaten och som expediten sett! Ödet alltså...
 
Vi åt våra pizzor och tittade på film med Vesna. Vi såg The kids are alright och en av karaktärerna såg precis ut som mig och jag kunde koppla så mycket mer till mitt liv så när den var slut var jag helt tagen. 

Kommentarer
Postat av: E

Woaa herreguud bankkortet!!

2013-12-25 @ 15:53:05
Postat av: Astrid

Snacka om tur!

2013-12-25 @ 21:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0