Un mes

EN MÅNAD!
 
Jag har varit en månad i Chile, är inte det ganska lång tid? Den här veckan har jag varit så trött och mitt humör därefter men det har hänt kul saker också! I söndags åkte Juanita, Tamara och jag till en liten marknad, sedan till ett köpcenter och sedan till mataffären men Tamy och jag satt kvar i bilen och retade varann.
 
Såhär målade indianderna sig förr i tin.
 
El mercado och gamla människor.
 
I köpcentret fanns det både After Eight och Steig Larrson-böcker!
 
Vi tog en sväng förbi hamnen där de lastar av alla får från Eldslandet, om jag förstod det rätt. Mamma och pappa, regnjackan är regntät! Och snygg, vilket är det viktigaste. 
 
Nu blire sightsing med mobilkamera genom bilruta i baksätet i dåligt väder i hastighet!
 
Kommer ni ihåg när min blogg var full av vackra välredigerade bilder i estetisk anda och allt var perfekt? Glöm det. Aja, ovan - staden.
 
I tisdags när vi har typ pluggtimme och sitter i biblioteket och gör ingenting.
 
Sedan hängde jag med på skolparad i staden vilket var mycket intressant. Fast större delen av tiden stod vi och väntade och frös ihjäl i våra skoluniformer enda tills vi i noggranna led marcherade förbi något högt uppsatt folk och representerade vår skola bland alla andra. 
 
 
På tisdag är det matteprov. Jag har valt den lite svårare matten eftersom jag redan förstod allt som de arbetat med, men dessa är pain in the ass. Derivatan har jag inte sett än, dock. 
 
På onsdagar är det idrott i två timmar, först uppvärmning och intervaller, sedan volleyboll. Alla är så bra och jag suger men när jag väl träffar bollen får jag applåder. Annars är killar och tjejer separerade vilket är både skönt och konstigt. Efter har jag kör till 6. Åh, med kören ska vi på tävlingsresa till Argentina!!! I september åker vi till Calafate som ligger 8 timmar bort med buss. Fett med Argentina ju. 
 
Igår åt Tamy och jag lunch med hennes farbror och hans vän på en jättemysig restaurang och jag tror jag förstår lite mer när de snackar men är oftast ganska borta. 
 
Sedan på kvällen käkade vi middag, eller cena, och dansade salsa i köket. Det pågår fönsterbyte vilket är helt underbart för värmen i huset är inte den varmaste. 
 
På kvällen hängde jag med några tjejer från klassen. Vi spelade Wii, käkade quesadillas och snackade.
 
Nu ska jag promenera in till stan och sedan förhoppningsvis ut och springa. Hejdå!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å vad kul att läsa och se. Det verkar kallt och ofta jobbigt att inte försdå. Stackars lilla du. Men det blir bättre. Snart kommer brev med alla vardagligheter från denna sida av världen!!! Jag saknar dej! Mamma

2013-08-25 @ 15:46:23
Postat av: Astrid

Åh, vad intressant Tove!! :) Kämpa på med spanskan! <3 Tänk, om ett tag så fattar du ALLT! :D KRAAAAAAAAAAAAAAM

2013-08-25 @ 19:08:20
Postat av: Nina

Hej du! 1 månad wow! Vad tiden går fort! Så kul att läsa om hur du tar dig in i vardagen, kompisar, familjen och allt annat. Bilderna är jättefina även om jag lider lite med dig i regnet och kylan. Snart är allt det där här också och då börjar våren komma för din del. Orättvist!!! ;-)
Du ser verkligen cool ut i din uniform. Får man säga det? Stor kram! Nina

2013-08-26 @ 10:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0