Wisconsin, USA 5

Här kommer absolut sista delen på USA-resan.
 
Sista dagen skulle vi ta vara på. Vi tänkte, på något logiskt sätt, att vi gör jättemycket grejer innan jag åker så att jag skulle kunna sova på flyget. Tanken var väl bra , antar jag. Så klockan 6 åkte vi till ett naturreservat med en jättefin strand.
 
Vi gick en smal stig precis vid en brant klippvägg vid vattnet. Redan nu på morgonen var det varmt.
 
 
 
 
 
Det var helt otroligt vackert.
 
 
Äntligen kom vi fram till stranden.
 
Min högt älskade sandeler från Walmart.
 
 
 
Sen försvann det.
 
 
 
 
Och så vidare.
 
Vi åkte tillbaka genom majsfält.
 
Och villaområden.
 
Kolla det här! En regnbåge i en attenspridare!
 
Och en klängerväxt som ser ut som en dinosaurie! USA är väl ett fantastiskt land.
 
Ja, såhär ser det ut ungefär överallt.
 
När vi kom hem var Kris där så vi vindsurfade!
Men titta, den är uppe!
 
 
 
 
 
Kris grejade det lite bättre än vad jag gjorde. Efter några smärtsamma sekunder ramlade jag i av mig själv för det var så jobbigt i ryggen!
 
Kali körde också en stund.
 
Sedan var det dags att packa och säga hejdå till grandmaDee. Kris, Meluska, Kali och jag åkte till Green Bay och och shoppade i en mall några timmar. Under tiden smälte alla mina chocolate chips-påsar till en enda stor klu,p i bakluckan på bilen i den 40gradiga värmen. Sedan bar det av till flygplatsen och jag sa hejdå till alla och flög hem till Sverige. Resten är historia!
 
 

Kommentarer
Postat av: E

De där träden i nationalparken ser ut som dem i förbjudna skogen!!

2012-09-12 @ 13:14:48
Postat av: kackalorum

Å så fina bilder Tove och så kul text. Verkligen topp!!!

2012-09-13 @ 19:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0