Mitt huvud kastas upp och ner

Måste lätta mitt hjärta. Sånt man gör när man har en blogg.
 
I helgen var det deppigt för jag fick två jobbiga besked på en och samma gång. Dels att jag inte fick ett barnvaktsjobb (jag är DESPERAT efter en inkomst) på grund av att jag inte tålde deras katter. Sedan att jag inte kunde åka till Chile för att jag tydligen var för gammal och för mina allergier. Allt jag har tänkt på varje dag krossades, bara sådär. Allt kändes så orättvist. Jag som har sökt jobb som en dåre och som verkligen ville bort ett år; att tänka att "nähä, får väl stanna i Sverige nästan år också" var så deprimerande. 
 
Plötsligt får jag ett sms av en mamma (hade lagt upp en annons om barnvaktsjobb på grannar.se) som ville ha hjälp. En ängel från ovan! Så efter ett besök hos dom några dagar senare har jag ett jobb! Äntligen! Den dagen ringde också mamma. Hon hade skickat ett mail till YFU och frågat varför det inte gick och förtydligade mina allergier (alla som känner mig vet hur komplicerade dom är) och nu sa hon att jag ändå kunde åka till Chile!! Idag hade vi också fått alla papper man ska fylla i, så nu är det igång!
 
Och kan väl fortsätta med att det positiva. Tex har jag kört bil på motorväg in till stan! Och igår sprang pappa och jag 3,4 km, rekord! Och det bästa av allt det här är att när jag stretchade kunde jag nudda mina tår!
 
Okej, nu taggar vi ner. 
Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0