17?

Hej!
 
 
Här sitter jag. Tro det eller ej, om 6 dagar är jag sjutton. 17, den onödiga åldern då man bara väntar på att bli 18; myndig och kunna gå på krogen och supa sig full. Fast för mig är sjutton aldeles tillräckligt, nästan för mycket, men vad kan man göra åt det? I några oroväckande dagar verkade det som om jag skulle bli ensam på min födelsedag. Pappa bokade en resa till Zanzibar utan att kolla om mamma kunde ha mig då jag fyller år, och det kunde hon inte, hon ska på fest! Lagom smidigt. Är det inte deppigt nog att göra mattenationellaprov i 4 timmar på sin födelsedag? Tack och lov kommer mormor och räddar mig. Vi ska väl gå på museums, titta in i gamla kyrkor och fika. Det låter helt underbart. Faktiskt. För en helt vanlig snart sjuttonårig tjej utan någon viss längtan till allt det där andra. 

Kommentarer
Postat av: Ellen

Fylla Snarton! Usch vad hemskt, om inte annat så våldgästar jag gärna på din födelsedag!

2012-10-20 @ 13:39:43
Postat av: Astrid

BÄSTA NÅGONSIN NÄR JAG SCROLLADE NER OCH SÅG DITT ANSIKTE!! HAHAHAHAHAHAHA DU HAR GJORT MIN DAG!
(Men du, sjutton känns så sjukt mycket äldre än 16. tänk ordet SJUTTON...S-J-U-T-T-O-N ......sju...ton...s.j.u.t.t.o.n. Man hör det när man säger det...)

2012-10-20 @ 17:33:26
Postat av: Ella

HEJ TOVE
ditt ansiktsuttryck ar oslagbart.

2012-10-21 @ 10:54:37
Postat av: Ella

och ja, sjutton ar faktiskt en bra alder, en lagom alder (norskorna vet inte ordet lagom!! sa svenskt - en liten parantes). Man kanner sig ju fortfarande som 15 hur som helst! Har du sett fler 15 filmer pa senaste tiden forresten?

2012-10-21 @ 10:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0