LONDON, first day

Allt började i kön på Arlanda. Fyra helt tokglada tjejer!
.
Från internationell mark fotade jag Storbrittanien. Vackert land.
.
På tåget in till London från Gatwick diskuterade vi hur den industriella revolutioen hade skapat Londons vackra förorter.
.
Astrid, Ellen,
.
Jossan och jag. Nu vet ni det. (Jossans bild)
.
.
.
Framme vid Victoria vilade vi oss på Starbucks. Astrid och jag brände våra tungor helt hemskt på kaffet, den här mackan var jättegod och på Ellens mugg stog det Alan = nya smeknamnet.
.
I taxin till hotellet var vi helt hyper för det var först då vi förstod att vi var i LONDOOON!
.
Vi svischa förbi Hyde park (Haay Paaaaaak),
.
Och The Marble Arch.
.
Sen in på hotellet (som låg i Bayswater nära Quensway), upp med sedlarna på receptionsdisken och in med väskorna i förrådet, för vi skulle och shoppa! (Jossans)
.
Vi tog the tuube till den enorma gallerian Westfield.
.
Vi var fortfarande alldeles hyper!!
.
.
Och där var den!
.
Filmkameran var med överallt och vartenda steg vi tog har dokumenterats!
.
Väl inne var vi lite lost (den var huuuge!) men tack vare mitt lokalsinne hittade vi. (Ellens)
.
Astrid var ledsen för hon hade inte hittat nåt.
.
Men det hade jag! Jag kände verkligen shoppingen pumpa i blodet.
.
.
Efter en sisådär 5 timmar fick det vara nog och vi begav oss hemåt.
.
För vi var lite trötta.
.
Asså kolla sängarna på hotellet!!!
.
På kvällen hade vi bokat bord på den italienska resaturangen Ponti's vid Oxford Street. Det var jättemysigt och servitrisen var hur bra som helst!
.
(Jossans)
.
Först fick vi så otroligt gott vitlöksbröd (på pizzadeg med mozarella) och oliver.
.
Margerita.
.
Goooott! (Jossans)
.
Vi delade på en crème brulé och chokladtårta.
.
.
Sen betalde vi, tackade och gick.
.
och ut i Londonnatten!
.
.
Sen försvann Astrid och Jossan in på Forever21 som hade nattöppet, men herregud vad tror dom om oss! All min energi var borta, det är lite tärande att flyga och shoppa på en dag.
.
Väl hemma satt Ellen och jag i våran säng som ett lyckligt gift par och fridfullt räknade med våra kvitton. Astrid och Jossan hade det inte lika fridfullt. (Jossans)
.
(Jossans)
.
Älskling, hur var det nu? Betalade du eller jag för vattenflaskan? (Jossans)
.
Och så var den första Londondagen avklarad och vi var nog så lyckliga att vi kunde spricka.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hahahahhahahha, jag älskar den lilla historian om de sista bilderna!

2012-05-14 @ 21:30:12
Postat av: Ellen

Måste kommentera igen. Åååååh det var så himla perfekt och bääääst bäääst. Vill tillbaka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-05-14 @ 21:39:15
Postat av: Astrid

Familjen Haltsson! :D Man kan se min gigantiska mjölktand på bilden med mitt gap!

Som Ellen nämnde, bildtexten på sista bilden är klockren! :)

2012-05-15 @ 18:57:44
Postat av: Astrid

En grej bara bönor; nästa gång vi tar en gruppbild så borde vi kanske ställa oss med de kortare längre fram så att vi allihopa ser mer symetriska ut i förhållande till varandra. För nu ser Tove och jag ut som dvärgar. Som vanligt....

2012-05-17 @ 15:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0