Studentflak

Igår var galet. Efter någon timme i skolan sket jag i det sista och åkte till Astrids brorsas student. Efter att ha stått i någon timme under paraplytak och sett ca 500 studenter sringa ut var det dags att kuta ut i skogen och hämta den gömda ölen, på med regnponchon och i med öronpropparna, för vi skulle åka flak! Herregud, under en timme blev vi konstant nedsprutade med öl (jag var blöt på absolut alla ställen på kroppen), stod och hoppade till musiken och frös så att det krampade i fingrarna. Men samtidigt var det så himla kul! Efter kom Astrids pappa och hämtade oss, vi fick duscha av oss öllukten, klädde oss fina och åt buffé och firade Richard med släkten.
.
Idag följde jag med pappa ut till Saltsjöbaden och meckade med segelbåten. Det är om möjligt ännu sämre väder än igår, men att knyta knopar och lufta skrov i spöregn och kuling tycker jag är ganska kul.
.
Men nu här hemma är all energi helt slut. Attans, jag som ha klart den sista uppsatsen för terminen, ekonomi -.- , imorgon.
.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0