Chokladfestival och Rosendal

Hej!
.
Åh, idag var det inte en vanlig söndag, för den här fina söndagen hade jag kul och mådde jättebra. Jag mötte Ellen och vi åkte in till stan och käka mat på Kungshallarna tills vi blev för mätta (fast tjejer har ju en efterrättsmage så det gör inget) och sen promenerade vi längst Strandvägen till Djurgården. Lite såhär såg det ut.
.
.
Esplanaden och Diplomat.
.
Min fina mysiga älsklingsEllen! <3<3<3 (mindre än 3, mindre än 3)
.
Vårt mål som tittar upp över träden.
.
Tänk att bo på en båt, vad mysigt.
.
.
Och så äntligen var vi framme! Vi fick gratis varm choklad när vi stod och frös i kön.
.
Det fina taket i Nordiska museet.
.
Lite tävlingar och jurys och sånt.
.
Men nu till det viktigaste, chokladen.
.
Härifrån köpte jag några praliner.
.
Ellens spacade instagrambild.
.
Ellens. Jag köpte marsmellows och doppade dom i diverse chokladfontäner. Herre vad mäktigt!
.
Sen när vi hade provsmakat så det räckte gick vi ut igen.
.
Och så gick vi längst Djurgårdsbrunnsviken på en låång promenad.
.
Å så vackert, vad fint.
.
Za Kaknääs tawoah!
.
Ballaste bilen. Varje gång jag ser en gammal eller sportbil blir jag alldeles till mig.
.
Till slut kom vi fram till Rosendals kafé! Mamma säger att vi gick hit jätteofta när jag var liten, har alltid velat komma tillbaka.
.
.
.
.
De hade söta bikupor på taket.
.
.
Här kommer jag hoppa runt i vita klänningar och plocka och lukta blommor så fort det blir sommar!
.
Dagens kompanjon och följeslagare. (och lyssnare på mitt eviga babbel)
.
Moi! I en bortglömd men fin vinröd klänning.
.
.
.
Sen gick vi tillbaka igen.
.
Vi gick ut genom den bli porten.
.
.
Är man i Sverige är det renar som gäller.
.
Igårkväll klockan 12 hade jag tråkigt och målade vita ränder på mina rosa naglar.
.
.
Fångsten: Banan, muskot & Tahiti-vanilj, Kardemumma och chilichoklad.
Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: E

Åh vad härliigt!

2011-10-16 @ 20:26:43
Postat av: Ellen

Mindre än tre på dig med! :)) haha

2011-10-16 @ 20:50:28
Postat av: Astrid

OJ vad mycket bilder!

2011-10-17 @ 12:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0