Fjällfotografi


Nästan varje dag åkte vi över till Norge för att hitta den snö som var kvar.

Som ni ser är det nästan helt avskalat. Nu är det nog ingenting kvar. Men snart kommer hjortronen på dessa myrer.

 


Vi stannade och fikade vid en av alla fjällbäckar med porlande vatten.


Jag smakade på vattnet.

 


Vi träffade på en flock renar. Tjenare!


Längre ner i dalen var det översvämning. Om vi hade åkt här några timmar tidigare skulle det nog gått.


Så vi fick vada över, det är kul det med, särskilt när det läcker in i pjäxorna och man fnittrar och hoppar runt för att det känns så kul. Vattenskidor!


Nästa dag var det så varmt så Johanna och jag tog av oss tröjorna. Kameraväska på höften och piloterna på, alltid.






Se tog vi av oss skidorna och travade upp på ett berg. Lite spontant sådär.




Rätt så maffig utsikt över de norska fjällen.



Gruppbild, de tappra bergsbestigarna!


Och så kom Sofia...


Mamma hade flätat en utabakad fläta på mig, fint.


Jag frös.


Dagen därefter ar det fint väder. Vi gick upp på Båthusberget.


Hela gänget fick gå över en träbro gjord av tre plankor över en bäck med kristallklart vatten.


Vi slog läger uppe på en kulle och fikade.


Mackor varje dag for the win! Den här dagen blev det mackor med salami, skinka, ost och lax.


Sen stektes det pannkakor över öppen eld.


Nystekt pannkaka ute på fjället med socker är bland det godaste jag vet.


Sen låg vi i flera timmar och sov och solade. Det är att njuta.

 


Fast mest satt vi och chillade i stugan. Det är ju det vi är bäst på.


Kommentarer
Postat av: Astrid

Trevligt trevligt Tove! Du kör lite vågat med en bild utan tröja på! OJ!! :)

2011-05-05 @ 16:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0