Verona

Välkommen till det första stoppet i min långa händelserika Italienresa, Verona. Jag, mamma och Agata hade sett fram emot att åka hit länge. Titta och njut kära ni.


Utsikten från vår hotellbalkong. Inte dum faktiskt.


På kvällen gick vi på Opera, Aida var det. Arenan är från romartiden, här satt de på samma stenblock som vi satt på och tittade på gladiatorspel. Tänk va.


Jag och Agata!


Och så jag och mamma.


Det var jättefint. Jag kan inte förstå hur deras röster kunde nå upp ända till oss, utan mickar.


Här agerade mamma som stativ, det blev ganska coolt va? Kom ihåg att alla bilder (förrutom mycket få undantag) jag tar är manuellt inställda på kameran.


Stora torget i Verona.


Nästa dag gick vi runt i staden och lyssnade till en guide som berättade en massa spännande saker. Här är floden som rinner igenom Verona som ett S med turkost vatten.


Vi åt lunch på en jättemysig restaurang brevid katedralen under vinklasar. Där satt vi och pratade i timmar.


Den godaste salladen jag ätit tror jag.


Gott. Haha, kolla min arm och hand!


Vi gick över floden och hade picknick på gräset.


På kvällen gick vi uppför många, många trappsteg och tittade på den fantastiska utsikten över Verona. Jag trängdes bland kärlekspar vid muren för att få till dessa bilder.



Tack och hej från Verona. Vidare till Lucca!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

åhhh.. vi borde åka utomlands tillsammans någon gång tove... :)

2011-07-22 @ 21:42:04
URL: http://rockarhamstern.blogspot.com
Postat av: Astrid

Snygga bilder bruden! Den på dig och Agata var superfin! Lika så den med dig och din mor! :)

2011-07-24 @ 16:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0