Min bästa vän

Nej! Jag tänker inte sålla bland mina vänner för att bestämma vem som är snällast! För den lyckliga vinnaren finns isånnafall inte! Alla mina vänner är bäst på sitt sätt.

Men jag kan väl berätta om en favoritperson, så att ni får något roligt att läsa om. =)

Mormor Stina



Mamma sa att jag tyckte mormor var bäst redan några dagar efter födseln. Jag har ärvt så mycket av henne, jag är som en minikopia. När vi tittade på gamla bilder på mormor när hon har i tonåren var det precis som om jag stog där i vit klänning och log! Jag har fått hennes tjocka hår, hennes sätt att tänka, tex att vi har svårt för att låtsas vara glada när vi inte känner för det.

Varje gång vi ska upp till mormor och morfar i Falun blir jag så glad, för dom bor i världens fina hus i världens fina trädgård. En sak som vi tycker olika om är att åka båt. Det var många år sen hos åkte med och seglade. Fast det är iförsig inte så konsitgt, morfar har åkt på grund och skrotat båtar många gånger.

Jag önskar att hon ska vara med mig tills jag blir gammal gumma och dör.

Ps. A morfar, fast du kör som en galen sjörövare så är du mysig att krama. Och min musikalitét är helt din förtjänst.

Kommentarer
Postat av: Astrid

Vad gulligt att du valde din Mormor! :)

2011-01-10 @ 10:34:48
Postat av: Morfar

Kära Tovetott, vad fint att du gillar mormor så mycket. Hon stack till sta'n på gympan, men svarar senare. Kul att du gillar segling, det där med skrotade båtar var väl en överdrift, lite hack i kölen får man tåla på sjön Runn. Musik gillar vi ju alla! Du är super på piano och sång, tänker på din Lullaby of B med Släktbandet på jazzklubben i höstas! Jättefin bild på dej på bloggen!! Idag lyser solen och värmer-det är som en marsdag. Ha det, hej då! Morfar

2011-01-10 @ 11:36:33
Postat av: Anonym

Tänk att jag är med i bloggosfären med bild och allt! Tack för de vackra och värmande orden, det känns hedrande att finnas med bland dina unga och vackra vänner! Din musikalitet får du nog tacka morfar för. Kramar mormor

2011-01-10 @ 16:40:42
Postat av: AK

Vad gulliga kommentarer! :)

2011-01-11 @ 16:52:08
URL: http://lapetitefilledelasuede.blogspot.com
Postat av: Morfar

Hejsan

På You Tube hiitade jag en fantastisk pianist, Valentina Lisitsa - titta på hennes händer och fingrar när hon spelar Chopinetyder. Där kan man tala om fingersättning!! Men Du är nästan lika bra (med lite övning)...

2011-01-28 @ 17:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0