Svaren på frågorna

Varför började du blogga? Astrid hade skaffat en blogg och då måste man ju härmas så då ville jag också ha en!

Vad var ditt favorit gosedjur när du var liten? Oj, jag hade (har) många. Men favoriten är nog min gula smutsiga kanin Lin. Den fick jag när jag var några dagar gammal och då var Lin större än jag. Hon heter Lin för jag kunde inte säga kanin. =) På dagis klippte jag ett hål i hennes hals och då kunde man borra in fingret i huvudet och känna på glasögat bakifrån. =)

Hur kommer det sig att du blev så intresserad av musik? Jag föddes med det kan man säga, hade liksom inget val. När jag var liten lyssnade min mamma och pappa på jazz och rock högt i lägenheten. Jag har nog alltid gillat att sjunga. Först spelade jag cello några år, sen piano och sång och nu bara rullar det på med gitarr osv.

 

Din topp 5 låtlista! Ey usch vad svårt. Jag kan väl länka till min Spotifylista, men den är några meter lång så...hehe.

http://open.spotify.com/user/tovehallin/playlist/6OdOHulPAExze1cUsffAiX

Vilket är ditt favorit tv-program? Hmm, Antikrundan, Kalla Fakta och Hem till gården.

Haha, nä. Top Model, Desperate Housewives och... inte vet jag.

Vilken mat ogillar du mest? (du får inte ta något av de du är allergisk mot, det är fusk!) Haha okej. Fiskpinnar, kaviar... hm... nej men vi säger så här. Jag går just nu på SeeFoodDiet. Det jag ser äter jag.

Vilken är din favoritblomma? Rosor är väl romatiska och sådär, blåklockor är också fina.

Vad är ditt favoritplagg? Just nu, mina nya hängselbyxor, mina Levi´s jeans, min blåa topp med volanger, min amerikanska mössa och mina morgonrockar.

Skulle du helst vilja bli uppäten levande eller friterad? Asså om man friteras skulle jag ha något skyddande lager på mig, typ panering, för då jag kan överleva kanske. Fast att nästan dö i ett snabbmatskök är ju hemskt tragiskt, att bli uppäten av en krokodil är ju lite coolare liksom.

Gitarr eller piano? ;) Det varierar, men just nu piano. Det är nog mitt huvudinstrument.

Astrid eller Astrid? :D (haha) Astrid såklart!

Chuck eller Desperate Housewives? För tillfället Chuck. Är nog lite galen i honom och serien.

 

hur går du helst klädd till skolan? :) I något nytt och snyggt.

Favoritfilm?:) ..er. Avatar, Amelie från Montmartre, Sherlock Holmes, Alla Harry Potter, Stolthet och fördom.

Favoritlåt? Eller iaf vilket slags musik gillar du bäst? :) Musiksmaken är nog allt utom hårdrock och dansband. Lite närmare på vad jag gillar: Alicia Keys, Coldplay, Veronica Maggio, Eva Cassidy, Salem al Fakir, K'NAAN, Mando Diao, One Republic, The Kooks, Håkan Hellstöm, och massa andra fina. Akustiskt musik är finast.

Hur är din drömkille?? :) Tja, jag har inte träffat honom än, men han får gärna vara snäll, snygg, komisk, seriös och kan litas på. Och gilla mig förstås. Å, musiksnubbe gärna.

Vart vill du bo i framtiden? Som bas i världen, Sverige såklart. Sen vill jag bo lite här och där.

vem är voldemort? Herregud! Har du inte sett Harry Potter!!!! Voldemort är ju min största förebild!!! Min största dröm är att försöka peta i hans näsa... <3<3<3<3

har du haft löss? Asså det är ingen som vet... Jag tror jag hade det för några månader sen men jag kanske bara va paranoid.

har du haft mjäll? Tja, jag tror jag har det just nu. Men lugna ner er, jag överlever.

har du haft pesten? Klart jag har haft pesten!! Vem har inte?? Du vet, när smittade råttor men stora varbölder springer runt på gatorna är det ju svårt att inte bli smittad själv liksom.

vem tycker du är snyggast i din klass? Kille och tjej! Tjej: Jag såklart! Klassrummet lyses upp när jag går in med min gloria. Kille: José!! [schhhhoosééé] ååå....

Tulpaner eller rosor? Rosor.

Sommar eller vinter? Sommar.

Systemkamera eller mobil? Ojdå. Systemkamera med inbyggd mobil.

Dator eller tv? Får nog säga dator.

gillar du våfflor? Ja! Ös på bara!

beskriv dig själv med 7 ord! Hm... musikalisk, ambisiös, snäll, lat, matglad, komisk, döläcker.

vilket är ditt bästa minne med mig ? hihihi med bästa menar jag konstigaste.. och bästa.. fast alla våra minnen ärju konstiga typ Jadu Lovisa. Det måste nog vara när vi på nyårsafton åkte snowracer klockan 2 på natten och du fega ur hela tiden, haha.

EXAKT vad gör du just nuuuu ? vill veta allt! *stalker* Jag lyssnar på Johnossi, har på mig skidkläder, svarar på de här frågorna, börjar bli lite hungrig, tänker på den jobbiga veckan som kommer, pillar på mina långa naglar, rapar lite, sjunger med lite snyggt sådär.

om du var tvungen att välja.. åka skidor på bajs eller sova i en toalett ? Oj, båda alternativen är ju såå frästande! Vad ska jag välja?? Får jag göra båda??? Men jag väljer åka skidor på bajs. Lite hundskit dör väl ingen av.

 

 


Kommentarer
Postat av: Astrid

AHAHAHAHAHHA! JAG ÄLSKAR DINA SVAR!!! MEN VEM I HELA VÄRLDEN VILL VETA OM DU HAR HAFT MJÄLL!??!

2011-02-15 @ 14:53:21
Postat av: José

TAAAAAACK FÖR ATT DU TYCKER JAG ÄR SNYGGAST I KLASSEEEEEEN. Värsta äran!!!!

2011-02-15 @ 18:24:30
Postat av: Anonym

fortfarande vem är voldemort?

2011-03-29 @ 23:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0