Den roliga mattekursen

Hej
Jag tänkte berätta om vad jag har haft för mig de här dagarna. Jo, gått på en rolig mattekurs, ja faktiskt! Vi är uppdelade i smågrupper och det är lugnt och skönt. Vår lärare (en tjej som går 3:e året på KTH) är jättebra, kanske lite för snabb ioförsig. Man kan inte sudda nåt på en genomgång för då är man körd, haha. Jag har lärt mig knepiga saker som Pq-formen, konjukatregeln, vektorer, index osv. Det ni, nu är jag snart fit for fight inför gymnasiet. Känns väldigt bra.

Annars har Astrid och jag också kul med de andra som går kursen. Vi tjejer sitter och pratar om gymnasiet och våra gamla skolor på lunchrasterna. Ha, idag satt vi på en lång rad i en halvtimme och läste samma tidning, bara sådär. Imorgon är det sista dan och det blir det PROV! Nä, så seriöst är det inte.
 
Å och sen åker jag upp till min favoritplats på jorden, mormor och morfars hus.  

Hej på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0