Otur i turen

Jo, jag har börjat fundera på att äta lite nyttigare. Under julen frossar man ju massa gott och det är inte så bra. Jag tar extra mycket sallad i skolan och försöker tänka på vad jag stoppar i mig.
Men. Lättare sagt än gjort. Såklart.

Och nu så kom Marie hem och frågade "du tål väl inte nötter va?" jag skakade på huvudet (hade flingor i munnen) "Vad bra, för vi tänkte äta sånt som innehåller nötter så då kan du ju ta den här" och räckte fram en 200grammMarabou Mjölkchoklad. Jag ba "å, tack! får jag hela själv?" "avisst, ta den du!"

Fan. Där sprack det. Jag som hade kommit så långt. Så, vad gör man? Den kan ju inte bara ligga där och bli dammig? (inte för att chokladen blir dammig i påsen men)

Fast jag ska försöka spara på den så gott det går. Fast det är omöjligt att klå dig Astrid. Men du är min förebild.

Nu ligger chokladen här brevid mig och stirrar dumt. Ena hörnet är borta dock.
Men what the hell! Det är ändå fredag!

:D


Kommentarer
Postat av: Astrid

Grejen är att vänta lite mellan varje chokladbit och att dricka något samtidigt =)

2010-01-22 @ 16:40:27
Postat av: Ellen

Om du ska slå Astrid så ska det ta ÖVER 1 månad, hahahahah :D

2010-01-22 @ 18:44:12
Postat av: Astrid

Min var 500grammare, men det har tagit mig över 2,5 veckor för en 200grammare ;)

2010-01-22 @ 19:17:43
Postat av: Ellen

Jahaa, fick du två stycken 200 grammare? :) Eller.. Jag tror inte jag hänger med. :P

2010-01-22 @ 20:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0