Å skit! Fan, faan! Herregud! Mamma, vad ska jag göra?!?!?!? Panik.

Hallå.
Idag har det varit en ganska jobbig dag.

Det började med att morgonen var en ren mardröm! Helt hemsk! Jag hade sovmorgon (ok det var ju bra men) och mamma hade redan gott till jobbet. När jag gick ner på nedervåningen gick tjuvlarmet igång! Det är så skithögt att man inte hör nåt annat och jag fick typ panik! Jag försökte låsa upp dörren och öppna den men det gick inte att öppna den! Då tog jag telefonen och rusade upp på övervånigen och ringde mamma. Hon sa att jag skulle trycka på massa knappar på en dosa vid mirkon och jag rusade ner med fingrarna i öronen och tryckte flera gången men inget hjälpte! Jag sprang upp och ringde mamma igen och hon sa att jag skulle försöka öppna dörren och jag försökte igen men nej såkart. Jag var skiträdd att pipandet ekade över hela kvarteret och att grannarna skulle komma springande och tro att jag var en tjuv! Ringde igen och mamma svarade med ett trött faan och hon var nära att komma hem fast det var jättelånga köer, men hon föreslog att jag skulle trycka länge på knapparna, så jag sprang ner med telefonen tryckt mot örat och tryckte länge. Men efter ett tag, när jag inte tryckte slutade det plötsligt att tjuta! Herregud vilken lättnad det var! Mamma och jag pratade om vad som hade hänt och vi kom fram till att hon hade låst med "larmnykeln" och så och när jag kom ner på nedervåningen hade kameran sett mig. Så jag låste upp med larmnykeln innifrån och jag kunde öppna dörren. Puh! Ha, hon tyckte jättesynd om mig, ha, jag också! =)
Och allt detta hade typ tagit en halvtimme och med det försvann min härliga lugna sovmorgon och det bev en vanlig stressig morgon. Haha.

Och idag började min "period", längsta dag på veckan, varit skittrött och trög, fick hämta Sander och laga mat till ungarna med Jenny och så måste jag plugga jättemycket.
Ha, annars mår jag bra! -.-

Men just det! På spanskan fick vi jättegod saft. Det var typ det ända riktigt positiva på hela dan! =)
Hej på er! <3

Kommentarer
Postat av: Astrid

Vad bra att det var nått positivt! :D

2009-09-16 @ 20:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0