Bråte-flytt

Okej Okej då!
Ellen och Astrid, lugna er! Jag har faktiskt haft fullt upp hela dagen! Jämfört med er som sitter och väntar vid datorn på att jag ska uppdatera!
Idag har det äntligen hänt! Pappa och jag (efter att han tagit en låång sovstund) har bärt ut massa gammalt bråte ur mitt rum och slängt det på en hög (som bara blir större och större) som ska till tippen! Men lite är fortfarande kvar och alla mina prylar som var i mitt skrivbord och i en stor hylla ligger på golvet och tar plats. Och jag har fått dammsuga flera gånger eftersom pappa klampar in och ut ur rummet med smutsiga skor. Men sen började han rensa på andra proppfulla ställen i källaren och bad att Marie kunde komma ner och hjälpa, och då får jag såklart ta hand om småungarna och ge dom mellis. Var inte på mitt bästa humör just då...

Men för en stund sen kom pappa in och sa "Du erkänn, du trodde inte att ditt rum kunde bli så här tomt innan den här dagen var slut." Jag ba: "Höh, nä, verkligen inte!" Och så sa han "Vill du att vi ska bära ner ditt nya skrivbord ikväll?" Jag ba: "Ja, jag skulle bli jätteglad om vi gör det!". Fast sen hörde jag pappa diskutera det med Marie och det lät inte så värst hoppfullt...

Men just nu ska jag mest oroa mig för läxorna! Vi har en tills imorron, som är att ta med sig 5 saker som berättar om sig själv och sitt liv och ha ett tal om dom, på engelska! Och jag har inte kommit på den 5e! Kan ni ge något förslag på något som är typiskt mig? Annars ligger jag risigt till...

Och så måste jag duscha. Men det är ju ganska lugnt, klockan är ju snart 5.
Men hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0