Helge Skoog och "Dårfinkar och Dönickar"

Tjohej!
Igår var det en ganska anorlunda dag, eller en väldigt anorlunda dag!
Jag fick gå upp kl kvart i 7, som en vanlig skoldag och tog en buss till ett torg där skulle träffa Elin, Sofia och Linnéa. Vi skulle gå och interwiea skådespelaren Helge Skoog! Vi gick hem till honom och frågade massa frågor. Han var väldigt kul för han gjorde massa roliga saker och så svarade han bra. När vi skulle fottas med honom satte han på sig en knallorange kavaj som var lite för liten, haha!!
Han visade oss också massa priser han vunnit, som "Temmelburken" som det hade legat massa semlor i från "Ture Sventon". Han hade en staty från "tack gode gud" också!

 

Efter interwien gick vi hem till Sofia och hon skrev klart vårat arbete. Sen studsade vi lite på hennes stutsmatta men sen åkte jag därifrån. På bussen jag åkte med hoppade också Jossan, Ellen, Celine och Lisa på! Jag följde med dom på deras studiebesök på ett bad. Sen åkte Jossan, Ellen och jag in till stan och Ellen och Jag käka på Mcdonalds. Sen delade Jossan och jag på den eftertraktade brownin med mjukglass i Gallerian. Den var jättegod men ännu mer mättande! Sen gick vi runt i massa affärer utan att köpa nåt, förutom Jossan som köpte en typ kavaj-kofta på Monki. Vi åkte hem. hämtade franskaböcker i skolan och jag gick hem till pappa för att packa med massa grejer som skulle till mamma.
När jag cykla hem till mamma mötte jag mormor som kom med tåget. Vi käka middag typ kl halv fem för sen skjutsa hon mig till tunnelbanan där hela 7b skulle samlas. Vi åkte till Skärholmen och gick runt lite i det stora shoppingcentret inna teatern skulle börja. Astrid och jag köpte ett var sitt par hotpants på New Yorker för 49 kr! Impulsköp såklart! Jag tog ett par lite rosaröda (ville egentligen ha ett par mintgröna men det fanns inte i min storlek) och Astrid tog såklart ett par gula!

Teatern vi såg hette "Dårfinkar och Dönickar". Den handlar om en tjej som har en typ rockmamma som inte bryr sig om henne och i den nya skolan låtsas hon vara kille. Massa krångliga och sorgliga problem uppstår mm. Teatern var ganska bra, fast dom sjöng typ hela tiden och det var ganska hög ljud. Men storyn var bra.
Vi kom hem jättesent, typ kl 22 och mormor hämtade hem mig. 



 Jättekul dag tycker jag! Det är inte många gånger man får interwiea en kändis, shoppa och gå på teater inte!

Kommentarer
Postat av: Jossan

HA DET BRA I LONDON!!!!!!!

2009-05-20 @ 15:44:45
URL: http://knossis.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: eller hur och jag vill också ha såna:D

2009-05-20 @ 20:20:25
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0