My nice trip to London!

Hello, I'm back!
I'm back from LONDON!!! Jag har haft det skitbra!! Jag har varit med om så mycket och det är omöjligt att kunna berätta allt. Jag orkar inte skriva ner allt jag gjort men jag tar det i korta drag: (bilderna kommer nog i ett annat inlägg)
På onsdag kväll kom vi fram till Heathrow airport och åkte tunnelbanan till vårat hotell som ligger i Bayswater, ett jättemysigt kvarter! I London åker man alltid tunnelbana, vart man än ska. Jag kan nog hela linjekartan utantill nu... =)

Dag 1.
Vi åkte till stationen Marble Arch och gick genom den stora parken Hyde park. Jättefint väder. =) Sen fortsatte vi ner till Buckingham Palace där drottningen bor och kollade när dom bytte vakter, parader och allt! Vi gick till Big Ben och såg/hörde när den ringde kl 12. Vi käka lunch på en japans restaurang. Sen åkte mamma och jag London Eye! Det var skithäftigt! 135 m högt, hade lite höjdskräck faktiskt! =) Sen gick vi långt till ett skumt museum och till en gigantiskt kyrka. Drack latte och åt en liten cupcake på Starbucks! Ett måste alltså... Käka jättegod mat på en grekist restaurang.
Vi gick så jävla mycket och mina fötter liider! Har verkligen gått bokstavligt genom hela London...

Dag 2. Åkte till Picadilly Circus, jättefint! Shoppade två linnen på Gap. Gick till Trafalga Squere och klättrade på jättelejon (statyer). Sen köpte jag ett par jättefina små klackade skor som jag bara älskar! Men det är typ bara 5 cm klack eller nåt, övar hemma att gå! På Zara köpte jag en svindyr klänning till skolavslutningen som verlkigen är superfin, såå vacker..... men så himla dyr... :S Sen var vi på Madame Tussaud's, jättemycket folk, knökfullt! Riktigt coola dockor, jättelika som i verkligheten! På kvällen såg vi musikalen Chicago, den bästa musikal jag har sett!! Så jävla bra...

Dag 3. ...Var vi på Portobello Road. Det är en marknadsgata med massa småbutiker och stånd. Smockat med folk! Fint väder. Jag köpte inget. Sen var på British Museum och kollade på grekiska statyer och mumier! Skitcoola, helt uppackade och allt... Sen var vi i Kenington Gardens, en jättefin park. På kvällen käka vi supergod middag på En Italiensk restaurang.

I morse, kl 5 åkte vi iväg till flygplatsen. Är skittrött nu, fattar inte hur jag ska klara av skolan imorron! Saknar redan London... <3

Kommentarer
Postat av: astrid

HUr ser klänningen ut? Vad kostade den??

2009-05-24 @ 19:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0