Twilight

Goooooodag!
Nu ska jag göra en filmrecention gott folk!
Offret blir filmen Twilight!
Jag såg den i helgen hos Shannon, äntligen!

Jaaa, som typ mer än halva jordens befolkning vet, handlar den om Bella som flyttar till Staden Forks och blir kär i en vampyr. Han kan inte heller motstå henne men kärleken gör så att Bellas liv riskeras när några andra vampyrer kommer...
Jag har ju läst böckerna och tycker dom är helt fantastiska! Och då var det ju ett måste att titta på filmen såklart. Jag tycker den var jättebra! När Shannons dator (där vi kollade på filmen) sega ihop, var jag lite som besatt och ville bara forsätta se den.
Men jag tycker filmen inte riktigt håller sig till boken - de är på andra platser när andra saker händer och de visar saker som det inte beskrivs i boken. Och det är ju riktigt svårt att göra den här vampyrgrejen precis som den beskrivs i boken, till exempel att Edward ibland är lika blek som Bella. Och man har ju en hel egen bild i huvudet om hur dom ser ut och hur det är, men så är det ju bara ;).
Men jag tycker ändå filmen Twilight var superbra och klaart värd att se igen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0