Min ganska händelserika dag!

Salut!
-Idag var det en tjej från Tanzania på engelskan. Hon hette Doris (hihi) och berättade lite på brytande engelska om den globala värmningen och vi fick ställa frågor till henne. Jag frågade hur varmt det brukade vara, det var typ 25 grader på vintern!
-På bilden fick vi springa runt på centrumet som vi brukar shoppa i och rita av massa pictogram (bilder som betyder nåt, typ vägskyltar och varning/räddningssymboler).
På kören var Doris där och hon lärde oss en skum sång och jättekonstiga rörelser till! Man såg riktigt löjlig ut XD
Jag ska också sjunga solo på skolavslutningen!!!! Första versen i "Sol, vind och vatten". Det ska nog gå bra. =)
-Alla elever skulle idag strejka från maten idag, för att protestera för den dåliga maten, hehe. Så vi  gick och köpte en kola och pomfrites med grillkrydda och ketshup! Smarrit värre!
-På hemkunskapen skulle vi räkna ut vad en bit hemmalagad äppelpaj kostar! Man fick såklart ett häfte med alla priser att kolla i. Astrids och min bit äppelkaka blev 8kr, ekologisk såklart!

 

Jag är hemma hos mamma nu för att vattna blommorna och stänga av diskmaskinen som hon glömde.
Tjoi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0