Bambi på hal is...

Halloj!

Förlåt att jag inte skrev något igår............aja, skit it!

Idag är det onsdag, mittendagen i skolveckan. Det är jättemycket snö ute....that SUCKS! Jag vill ha VÅÅR!! Mamma började plocka fram massa av hennes skor för att mina fula, pojkiga, klumpiga, korta skor är inte bra i snön.  Jag fick välja mellan ett par fula kängor och ett par skitsnygga, slimmade, långa, spetsiga, högklackade (!!) stövlar, hm... vad skulle jag välja?????? STÖÖVLARNA såklaart! Jag känner mig väldigt snygg i dom =)

MEN! De är skiiithala! Jag kan knappt ta mig fram, jag bara halkar runt som en himla Bambi på hal is. Onsdagsmorgonen fick en rivstart kan jag säga för när jag precis hade klivit av bussen gick jag förbi busskuren och halkade omkull och just då kom en cykel och höll nästan på att köra på mig men han bromsade in precis innan!!! Jag reste mig klumpigt upp och han frågade mig om det gick bra och jag nickade generat. Och just när det hände gick en kille i min klass förbi som alltid brukar reta folk och han sa typ "Men Tove då...". Jag ba "Aa,  mina skor är väldigt hala...".

Och allt detta hände på bara några sekunder...
Jag hann ju typ inte uppfatta vad som riktigt hände men när jag gick vidare till skolan log jag lite för mig själv... :)

Sen halkade jag också när vi skulle gå till maten precis innan dörren, men det orkar jag inte  dra..... Och när vi skulle och och titta lite i affärer fick Jossan och Ellen hålla i mig, man är alltid på den säkra sidan! XD

Lycka mig för de kommande dagarna! (Men ge mig inte en lyckospark i rumpan för då kommer jag halka omkull! HAHAAHAHAHA fatta vad jag garvade åt den, visst va den bra?!)

Ha, hejdå då!
<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0