Hemma i civilisationen igen!

Hej hopp!
Ha, det känns som om vi har varit borta i typ en vecka. =)
Alla elever träffades vid ett ställe och så började vi våran skiitlånga vandring, 8 km, på orangea stigen. Våra ryggsäckar var så JÄVLIGT TUNGA! Jag har typ blåmärken på axlarna och i början hade jag verkligen seriöst ont i ryggen! Men nästan hela vägen lyssnade vi på musik och bara stirrade ner i marken för att inte snubbla över alla stenar och rötter. Vid ett ställe gick typ alla över en äng, dom trodde väl det var en genväg, men Astrid J sa att vi skulle upp i skogen istället. Eftersom nästan alla gick vilse kom vi nästan först!
När vi kom fram (otroligt överraskade och jätteglada) satte Astridarna, Ellen och Jag upp vårat tält på en liten gräsplätt vid vattnet, jättefint! Vi var ganska ensamma där, alla andra satte upp sina tält på en äng högre upp. Vi grillade våra korvar på en engångsgrill vid vattnet. Dom andra grillade marsmellwos uppe vid den allmäna brasan medans jag grillade min himla banan och stoppade chokladbitar i den, faktiskt väldigt gott!
Sen på kvällen tittade vi på några galna som badade, heja Erika! =) Sen satt vi vid brasan ett tag och sen låg vi i tältet och försökte sova. Jag var faktikt dödstrött! Vid kl 2 typ kom några tjejer från B2 och skulle kidnappa och döda Astrid Å men dom lyckades inte!
Efter typ fyra timmars sömn vaknade vi kl 6 och packade ihop alla grejer. Kl 7 följde jag med första gruppen som skulle ta bussen hem (astridarna och Ellen fick skjuts hem). Det var 2 km till busshållsplatsen! Mina axlar skrek! Så totalt har jag gått 1 mil! Vi tog bussen hem men sen blev jag ju tvungen att gå hem till pappa, en kvarts vandring till! -.-
När jag kom hem gick jag på toa (äntligen ett riktigt badrum!), bytte kläder och fixade till mig. På fötterna har jag fått stora blåsor som gör jätteont! Så dom fötterna klämde jag ner i mina vita tajta skor som sen blev helt genomblöta när jag sprang till skolan. Kul! -.-
Jag kom till skolan 9 (dom andra skulle vara där 9:45!) och hade körrep. Sen var det skolans dag, och jag kom trea på sing-star! =)


Min kära lilla ryggsäck! Det skulle vara intressant att väga den! Den är verkligen helt proppfull!


Tältet var ett tremannatält men vi klämde in oss fyra i det! Och längst ut skulle jag ligga på en liten strimla!


Här satte vi tältet.


Kolla vad fina! Fast Ellen förstörde mina fina blommor jag fottade, dumma Ellen!


Bilden är lånad från Ellen. Här grillar vi!


Laisingsbrallorna, fleece och flipp.floppen fick också komma med! Ha, en lkiten dagens outfit! =) höhö


Ha, checka in min smarriga blåsa! Det är väl typ nåt var i? Den är rikligt irriterande, kan knappt springa!

När jag kom hem sov jag från typ från halv två till fyra, men är fortfarande jättetrött och lättirriterad! -.- Men jag tycker ändå tältingen var kul! Jag är nog ganska friluftslivlig! Alla klagar så mycket på allt (ha, jag med) men jag gillar ändå när det är lite förjävligt! Höhö =) Men jag tycker vi skulle ha fått typ ledigt idag, nu kommer vi ju vara skittrötta på skolavslutningen!

Nu måste jag verkligen duscha! Världen har aldrig skådat sånt smutsigt hår! Ha, jo det har den såklart, det har ju varit värre! höhö! =)

CU! (som Jossan säger)

Kommentarer
Postat av: Astrid

Jag har en väldigt fin pose på tredje bilden! =)

2009-06-09 @ 18:51:55
Postat av: Ellen

Lite Casual-pose :)

2009-06-09 @ 19:28:44
Postat av: Astrid

Aa, liksom:

"Jag står här och tittar på vattnet och masserar min axel..."

2009-06-09 @ 19:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0